Inlägg från: tacotruck |Visa alla inlägg
  • tacotruck

På väg att bli utbränd?

38 åring kvinna som jobbar med personer med demens. Trivs bra med arbetsgruppen och cheferna och övriga på huset. Har jobbat på samma ställe i 3 år.
    förra veckan sa min kollega till mig när jag jobbade med henne att hon såg tecken hos mig som hon själv hade när hon var utbränd. 

vi har det stressigt, mycket oro. många som är uppgående men väldigt oroliga. Många av våra har vandringbeteende.
    Det är svårt att hinna med alla ?omkringsyslor? så som att beställa mat/läkemedel, tvättstugan, städning osv

jag lever väl i förnekelse men när hon sa så började jag rannsaka mig själv. Jag är aldrig utvilad och behöver vila efter jobbet. Jag är lättirriterad både hemma och på jobbet. Jag tänker mycket på jobbet tex om jag imorgon måndag vet att jag ska jobba med en vikarie som inte har delegering blir jag superstressad redan dagen innnan. Försöker tänka hur jag ska lägga upp jobbet osv. 

jag sover mer än vad jag borde. fast jag sovit på dagen så sover jag lätt 8-10 timmar på natten. har ibland svårt att somna då jag tänker på nästa dag på jobbet. men sover hela nätterna igenom för det mesta. Kan somna om om jag är uppe på toaletten.
    nu vet jag inte hur jag ska göra, ta tag i det redan nu innan jag brakar in i väggen eller bara strunta i det. mest är det väl för att jag inte vet i vilken ände jag ska börja rodda i detta.
    har läst om utmattningssyndrom på 1177 men tycker inte att jag uppfyller alla kriterier. har även gjort tester på nätet men tyckte det var Svårt att svara sanningsenligt då formuleringen på frågorna inte stämde överens men mina besvär. 

• Svar på tråden På väg att bli utbränd?
  • tacotruck
    Anonym (GA) skrev 2024-11-24 19:47:06 följande:

Håller med ovanstående, det är dags att dra i bromsen nu. Du vill inte bli utbränd på riktigt. Börja med att prata med din chef, kanske gå ner i tid ett tag. Ät bra, var ute mkt. 

Varför du bara ska strunta i det förstår jag inte, vill du bli utbränd? 

Jag har pratat med chefen idag och kommer vara hemma en vecka. Jag jobbar i nuläget 85 % har lika många dagar som en heltid bara mindre timma. 
    nej jag vill inte bli utbränd
Svar på tråden På väg att bli utbränd?