Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Äckligaste hände på toa

Använder inte offentliga toaletter ens, inte såna på köpcentrum iallafall, där kreti och pleti rör sig fritt. 

Om naturen skulle kalla lite extra högt på en så smiter jag in på en bibliotekstoalett istället. Har bara positiva erfarenheter av såna. Varför vet jag inte. Kanske är det mest fler vettiga människor som hänger där. 

• Anonym (-)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:23:31 följande:
    Jag har varit med om att en toalett på ett bibliotek var full med bajs och att personen som varit där inte hade spolat efter sig.
    Jag påpekade detta för personalen som fick ta hand om det.
    Måtte väl ha varit nån långfungerande knasboll då. Trist upplevelse. Jag tror fortfarande på min egen teori dock. Bibliotek drar inte till sig samma suspekta klientel som de större köpcentren. Eller ja, inte enligt min erfarenhet då. 
  • Anonym (-)
    molly50 skrev 2024-11-24 23:29:53 följande:
    Det var den enda gången jag har varit med om det på ett bibliotek.
    Men jag har varit med om det på sjukhus också.
    Det finns uppenbarligen klåpare som inte bryr sig.
    Ja, eller om det rör sig kring barn rentav? Mina värsta upplevelser, förutom köpcentrum, har nog varit skoltoaletter, särskilt i högstadiet. Många lata fjortisar som inte bryr sig om vett och toalettetikett kanske. 
  • Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 13:17:00 följande:
    Jag skulle rekommendera att smita in på Dramaaaten för fina damer som är rädda för att lufta skinkorna i närheten av folk som damer inte anser är lika fina i kanten. 
    Bibliotek? Snacka om att blanda sig med kreti och pleti!
    Tvärtom, på biblioteken hittar man ofta de smarta, sofistikerade typerna, som tagit till sig detta med basal hygien sen barndomen. 

Om vi inte snackar skolbibliotek då där en del osnutna slynglar helt saknar allt det ovannämnda p.g.a. spökande tonårshormoner och lättja. 

Och du - att klara basic toaletthygien handlar inte om att vara "fin i kanten" utan snarare om vanligt jäkla folkvett.  Lika självklart för de flesta som att duscha och inte gå omkring och stinka svett under armarna. Bara lowlifes som gör det. 
  • Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 14:46:06 följande:
    Du verkar känna många "lowlifes" då du vet mycket om dem..
    Men kan du lägga ner din tradiga goja nån gång? Man behöver inte känna ett lowlife personligen för att veta hur de beter sig. Jag är inte född igår liksom. Vissa människotyper är omöjliga att inte råka ut för i vardagen och det vet du också så sluta fjanta dig. 
  • Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 14:45:09 följande:
    Ja, det handlar om helt vanligt folkvett att gå på toa normalt.
    Du verkar däremot inte tycka det då du känner dig tvungen att söka upp andra ställen än offentliga toaletter för att undvika "kreti och pleti". Du tror alltså att vanligt folk inte kan gå på toa? Att det bara är något fina damer klarar av.

De flesta toaletter på centralstationer, restauranger, bibliotek, köpcentrum, sjukhus mm. är faktiskt fräscha.
    Att en gång vara med om att någon skitit i att spola är inte ett trauma så stort att man börjar gå omvägar för att släppa ut lite gyllene vatten.
    Du kanske spanar på de unga hunkarna? Flört
    Med tanke på mina erfarenheter så finns det en hel del lowlifes eller disträa tonåringar som inte fixar detta med vanligt toalettvett nej och det är därför jag inte väljer större köpcentrum där många fler av dem använder toaletterna. 

Mindre platser med en sofistikerad miljö brukar vara mer fräscha, det är ganska logiskt rentav. 

Nej, det är nog snarare du som är gubbsjuk och stirrar på småflickor som inte vill ha med dig att göra. Sluta projicera denna på mig och sök hjälp istället för gubbsnusket. 
  • Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 16:50:47 följande:
    Vilka är dessa "kreti och pleti" för dig? Tonåringar? Och folk som hänger på köpcentrum? Är det unga män? Tanter? Vilken typ av folk är det du har så svårt för? Anar jag någon dold rasism eller annan nedlåtande attityd? 

Jag är nog för ung och har fel kön för gubbsjuka. Post-tonårs-sjuk kanske? Pre-medelålders-hunk-sjuk?
    Vad tror du själv att jag menar? Knarkare, a-lagare, psykon som snackar med sig själva. 
  • Anonym (-)
    Anonym (H) skrev 2024-11-25 23:22:52 följande:
    På ditt negativa, nedlåtande sätt att skriva kan man tro att du menar vanligt folk eller alla som inte är som du.
    Jag vill med all välmening upplysa dig om att en del saker du skriver kan tolkas oerhört nedlåtande. 
    Jag pratar om skumma typer som inte bryr sig om att visa hänsyn till sina medmänniskor, i detta fall vad hygien och toalettetikett anbelangar.

Något som också är vanligare att se hos vissa folkgrupper, bl.a. fylletrattar och narkomaner, som inte ens tar hänsyn till sig själva eller sin egen hälsa. Har sett åtskilliga exempel på deras smutsiga vanor och känt lukten om inte annat. Sprit och smuts luktar de vanligen och detta vet nog de flesta, även om ingen talar om det. 

Och jag bryr mig inte om du tycker detta är nedlåtande. Jag påpekar bara sanningen såsom jag upplevt den med egen erfarenhet. 
Svar på tråden Äckligaste hände på toa