• jeolpeol

Äckligaste hände på toa

Anonym (Li) skrev 2024-11-24 18:32:01 följande:
    Bakterier finns överallt. Bajs är inte farligt. Man kan ha det som smycken till och med.
    Som sagt, det är skillnad på torkad älgbajs och människobajs. Och jo, människobajs kan vara ganska farligt.
  • jeolpeol
    Anonym (Usch) skrev 2024-11-24 19:16:24 följande:
    Skulle inte velat ha torkat bajs som smycken. Det känns ju bara konstigt och äckligt
    Samma här. Denna Li är dock ett fan av bajssmycken och att diska toaborsten i diskmaskinen, så uppenbarligen finns det en målgrupp för sånt 😁
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 07:46:03 följande:
    Bajspartiklar finns det överallt! Det bästa är att ta med sig sakerna in på en restaurang och be dem fixa det. Det är inget farligt.
    Ah vad smart. Så nästa gång man ska städa toaletten hemma så tar man bara med sig allt till närmaste restaurang och ber dem diska. Briljant. Jag tror du kommer få Nobelpriset för denna insikt.
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 10:32:01 följande:
    Nu handlade det om restauranger på köpcentret som jag skrev först. Därför tar man med sig köpcentrets toaring också. Den som man har hemma kör man i sin egen diskmaskin. Fortfarande.
    Jag kommer i så fall att tacka nej till nobelpriset.
    Stort av dig!

Ja för det är ju så mycket mer praktiskt att släpa allt från toaletten till köket istället för att ta med rengöringsmedel och trasa till toaletten. Förresten, vilket program ska man köra toaborsten och toaringen i? Det står ingenting på dem...
  • jeolpeol
    Anonym (Li) skrev 2024-11-25 12:57:35 följande:
    De flesta gör så men talar inte om det. Tänk om alla var lättkränkta istället. Det är inget farligt. Alla bakterier försvinner ju när man diskar dem.
    De flesta gör inte så. Fast den här diskussionen har vi redan haft i den andra tråden så jag lämnar det ämnet.

On topic: Min äckligaste toaupplevelse var på en intensivkurs inför körkortet för sådär femton år sedan. Jag skulle gå kursen en månad, men var tvungen att ta två veckor i taget med två veckors mellanrum pga jobb, så jag bodde tillsammans med olika människor de olika veckorna. Första veckorna var inga problem, vuxna människor som var renliga och välartade, de sista veckorna däremot... Det första jag möttes av när jag kom dit på morgonen var en toalett med en kisspöl just nedanför toastolen, fullt av kiss på ringen och en bajskorv i toaletten... Och bajsspår ovanpå ringen...

Än idag undrar jag 1. hur klantig måste man vara för att lyckas både kissa en halvmeter framför toan och 2. bajsa ovanpå ringen, samt hur korkad man är när man bara lämnar toaletten i det skicket.
    Och inte blev det bättre av att jag försökte spola bort skiten och insåg att det var stopp i avloppet... Jag tyckte synd om den snälla tjejen som hyrde ut huset när jag gick till henne (de hade kontoret i samma hus) när jag var tvungen att förklara för henne att hon tyvärr hade en riktigt gris inneboende. Jag hoppas att hon inte trodde att jag försökte skylla ifrån mig...
  • jeolpeol
    Anonym (J) skrev 2024-11-25 16:17:10 följande:
    Du förstår väl att hon hittar på och driver med dig? 
    Jodå jag vet, dock är det ju inte tillåtet att anklaga folk för att trolleria så jag driver med 😁 
  • jeolpeol
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-25 20:16:26 följande:

Dom som missköter sin hygien får bättre immunförsvar och tåligare mot sjukdomar.

Nu är det ju en definitionsfråga vad "missköta hygien" innebär. Visst, de människor som tvättar sig själva till förbannelse (jag har själv varit en av dessa) och får panik av smuts är ofta inte särskilt friska. Men jag jobbar inom vården och jag kan bekräfta att personer som struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök och innan matlagning ofta drabbas av "oförklarliga" sjukdomstillstånd.

Sen ska man komma ihåg att andra människor kan drabbas om man själv missköter sin hygien. En person med nedsatt immunförsvar vill inte gärna komma i kontakt med en person som inte tvättar händerna.
Svar på tråden Äckligaste hände på toa