• Anonym (Koala)

Hur höga krav får man ha när man dejtar?

Jag vet att jag till stor del är singel för att jag har för höga krav. Det är många som har det idag, märker även att männen börjar ställa högre och högre krav. Hur höga krav får man egentligen ha och kan kärlek växa fram även om allt inte känns 100 från början? Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?
  • Skanemannenn

Vilka är dina krav? Om du vill skriva dem :). 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Klosi) skrev 2024-11-25 11:08:54 följande:
    Ha ha

Antar att du är ironisk.

Framförallt singelmammor är det första en man ska välja bort.
    Japp de och större kvinnor.
    Sen har hon inte helkroppsbild är hon sannolikt tjock.
  • Anonym (Ui)

Man får ha hur höga krav man vill!

• Egon den stora

Hur höga som helst, men letar man efter den perfekta människan lär man ju få leva som singel. 

• Anonym (E)
    Anonym (GG) skrev 2024-11-25 10:55:16 följande:

Ah, sorry! Du har säkert rätt. Hela den här dejtgrejen är så främmande för mig, så jag har förmodligen missuppfattat något. Jag har gått på dejt, men då var det ju med killar jag kände lite och där gnistan redan fanns. Fanns ingen gnista fanns det ju ingen anledning att bjuda till dejt. Ni dejtar alltså folk ni inte träffat förut. Jag glömmer detta. 

Förlåt en uråldrig tant på 45 som träffade sin make på gammeldags sätt!  

Jag tror att nätdejting är totalt förödande för människor. En partner är inte en vara, som man kan välja utifrån ett visst antal egenskaper som passar perfekt in i mitt liv. Jag har gjort trevande försök att dejta på nätet men aldrig lyckats, och hoppas innerligt att jag slipper göra det någonsin igen. Också 45 och träffade min man på gammaldags sätt 😀
  • Anonym (Koala)
    Anonym (E) skrev 2024-11-25 12:07:50 följande:
    Jag tror att nätdejting är totalt förödande för människor. En partner är inte en vara, som man kan välja utifrån ett visst antal egenskaper som passar perfekt in i mitt liv. Jag har gjort trevande försök att dejta på nätet men aldrig lyckats, och hoppas innerligt att jag slipper göra det någonsin igen. Också 45 och träffade min man på gammaldags sätt 😀
    Håller med, det är tröstlöst. Minsta lilla som inte stämmer gör att man väljer bort ELLER blir bortvald. Man får inte hela bilden av personen på nätdejting utan allt blir otroligt ytligt. 
  • Anonym (Slippen)
    Anonym (Maria) skrev 2024-11-25 07:37:25 följande:
    Anledningen att man tar upp en diskussion på ett forum som rör en inre kamp som man för, är väl att man vill diskutera det med andra och få olika argument och tankar
    Har ts ens förklarat vilka "krav" denne har? Vad tror du då ts önskar debattera? 

-"vilka krav får man ha?"
    svar:
    -"16 valfria"

förstår du hur löjligt det är? Det är klart att ts inte vill ha argument för en inre kamp. Då skulle hon ju uttrycka sig med "är mina preferenser (rada upp) rimliga?"
  • Anonym (Slippen)
    Anonym (Ett par regler om du är man) skrev 2024-11-25 11:07:03 följande:

Här är ett par regler för män

* du får max söka 5 år yngre men gärna utan övre gräns
    * inte välja bort större kvinnor
    * inte välja bort singelmammor
    * inte påpeka om det är filter på bilder, inte fråga efter helkroppsbild och inte fråga om hon kan ta bilder ur en annan vinkel

Det är den här formen av offermentalitet jag pratar om. En man (i det här fallet) som tycker synd om sig själv för att han inte "får ha krav" trots att det inte är någon jävel som har deklarerat ett förbud mot hans "krav"
  • Anonym (Wilma)

Tycker inte att man ska ställa större krav än vad man själv kan leva upp till. God ekonomi? Då ska man själv ha det. En bra utbildning? Samma sak. Det är som kritik, man ska inte klaga på andra om man inte är bättre själv. 

• Anonym (Ppffff)

Dejtade en kille som hade rätt så höga krav på sin partner, hon skulle vara si o så, rätt så var blev han helt besatt efter sexet och allt man tjatade om var "bröst, bröst, bröst". Grabben var ytligare än han verkade, kanske stämmer för en hel del män som vill verka djupa av sig. 

Svar på tråden Hur höga krav får man ha när man dejtar?