Attraherad av en arbetskamrat
I höstas skedde en förändring i den organisation jag arbetar i så till vida att det anställdes ett antal personer som gör en del arbetsuppgifter som jag och några andra personer gjort tidigare. Jag kommer att gå i pension om inte allt för länge och fram till dess kommer jag att göra likvärdiga arbetsuppgifter som den person som anställts på min arbetsplats nu gör. Jag upplever följaktligen inte någon konkurrenssituation. Den som har anställts på min arbetsplats är en kvinna som är mer en femton år yngre än jag. Jag förstod ganska tidigt att hon är skild och att hon vid det tillfället hade någon form av pojkvän. Slentrianmässigt antog jag att det var hon som på något sätt tagit initiativ till skilsmässan. Lite senare förstod jag att pojkvännen gjort slut. Hon kom även vid ett tillfälle att berätta att hon i sitt äktenskap blivit dåligt behandlad av sin fd man som hon har två döttrar med. När deras skilsmässa inleddes bodde de utomlands där mannen hade ett bra arbete. Hennes öppna sätt har imponerat på mig och jag kan känna igen mig i mycket av det hon berättar. Jag har allt mer kommit att känna mig attraherad av denna kvinna. Jag skulle vilja ge henne den ömhet som tycks ha saknats i hennes tidigare relationer. Efter att ha tittat på hennes FB-sida anar jag att hon levt ett något "flashigare" liv än det jag lever för tillfället. Jag har dock i grunden en god ekonomi och skulle höja min konsumtionsnivå något. Nu undrar jag vad tror ni om åldersskillnaden ? Jag lägger en hel del tid på att hålla i gång min fysik. Kan hennes öppna sätt vara ett utslag av en modern datingkultur som jag inte tagit del av ? Har ni några tips på hur jag eventuellt håller i gång ett förhållande med denna betydligt yngre kvinna ?