• Anonym (Syster)

Förkrossad & förtvivlad

Försök fokusera på positiva aspekter, även om de är svåra att hitta. Var tacksam att det kom fram nu och inte pågick längre bakom din rygg. Barnet är väldigt litet, det lär inte bli aktuellt med övernattningar än på ett tag, och då bara någon enstaka natt i taget. När barnet är runt 12-ish börjar man ta hänsyn till hens åsikt mer och det kan mycket väl bli så att hen vill bo mer hos dig. En annan sak är att du senare har chansen att hitta en mycket bättre partner. Och kom ihåg, det var HANS val att göra detta, har inget med dig att göra hur dålig er relation än var även från din sida. Han kunde ha avslutat istället. Det faller ingen skugga på dig där. Sedan kan man så klart alltid lära sig mer om sig själv och inte göra samma misstag igen, oavsett om det var i det egna beteendet eller vad man accepterar hos partnern.

• Anonym (Syster)
    Skynd skrev 2024-11-24 07:26:44 följande:

Ja, men enligt honom hade de öppet förhållande och tanken var heller inte att det skulle bli något seriöst från min sida. Sen plötsligt skulle de separera för han blev såååå kär i mig sade han. Men visst såg jag de röda flaggorna vifta. Har alltid varit dålig på att lyssna på min magkänsla och anpassat mig till andras behov. Den läxan får jag nu lära mig på det jobbigate av sätt.

Ja, det är tyvärr en stor varningsflagga att påbörja något med en person som inte är klar på riktigt. Det räcker inte heller med att vara nyseparerad, man behöver tid att landa i sig själv också, så gå inte på de där minorna där killen varit singel i typ bara några få månader för det är tyvärr en riskfaktor. Inte att de skulle gå tillbaka till sitt ex så, men att de inte lagt sig av med dåliga vanor från förra relationen.
Svar på tråden Förkrossad & förtvivlad