• Anonym (N)

Förkrossad & förtvivlad

Fy fan vilket skitbeteende av honom! Fruktansvärt egoistiskt att göra så mot dig i den situation du befann dig i! 

Min ex-sambo och pappan till mina barn var otrogen och inledde en ny relation i våras efter att ha misskött vårt förhållande och familjeliv under många år. Jag har varit fruktansvärt arg och besviken. Det som hjälpte mig bäst var att prata, prata, prata. Jag pratade med alla jag träffade. Familj, kompisar, kuratorer, till och med barnens kompisars föräldrar. Det visade sig att de flesta runt mig är fantastiska och jag har fått så mycket stöd och närmre relation till många på grund av det här. Men det är förstås olika hur mycket man vill dela med sig av privatlivet. Mitt bästa tips är i alla fall att hitta någon du kan älta allt som hänt om och om igen med.

Ett av de bästa råden jag fått är också att tiden är din vän. Även om allt känns förjävligt just nu och måste få göra det så kommer det inte att kännas så för alltid. Gör vad du kan för att få tiden att gå, det kommer att långsamt kännas bättre och bättre.

Svar på tråden Förkrossad & förtvivlad