Inlägg från: Anonym (Enkelt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Enkelt)

Felaktig statistik om föräldraledighet och vabb

Genom att ta ut vab och FL-dagar,

• Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:03:57 följande:
    Varför skulle han göra det? Finns ju ingen vinst för någon? 
    Det är vad som behövs om du vill att statistiken ska bli mer rättvisande, för det är vad som räknas, det som kan mätas. För du fattar väl att det finns jättemånga mammor som inte syns i statistiken också, just för att de är hemma med barnet/barnen utan att ta ut dagar? Antagligen många fler än männen, skulle jag gissa. Så ska man justera statistiken skulle den antagligen vara ännu mer till kvinnornas "fördel".
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:05:21 följande:
    Nja för att statistiken ser fel ut. 
    Och varför behöver du ta illa vid dig av det...?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:17:03 följande:
    För att det ser ut som att min man inte är med sina barn?. Det är direkt felaktigt 
    Och...??? Varför behöver du bry dig om det? VEM utöver du bryr sig om detta? VEM kommer till er med pekpinnar om hur mycket din man är med era barn?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:20:52 följande:
    Men jobbar dessa kvinnor då menar du? Att kvinnor sitter hemma med sina barn tills dom börjar förskoleklass är inte samma sak. 
    Nej det menar jag inte och det har inte med saken att göra. Poängen är vem som är hemma med barnen och inte. Men du vill liksom bara sopa dessa kvinnors insats under mattan då, eller? Hur kan det vara rättvist?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:31:35 följande:
    Nej det gör jag inte?. Men det är inte ett problem. Att kvinnor är med sina barn vet alla redan 
    Klart det är ett problem om du vill att statistiken ska justeras för män som är hemma med sina barn men inte för kvinnor som är hemma med sina barn. Varför ska de inte räknas isf?
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 21:04:07 följande:
    Han och många män ses som dåliga pappor och lyfts inte fram
    Och hur är detta ett problem i ert liv?
Svar på tråden Felaktig statistik om föräldraledighet och vabb