Inlägg från: Anonym (Ve) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ve)

Felaktig statistik om föräldraledighet och vabb

En person gör ingen skillnad på statistiken.

• Anonym (Ve)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:05:21 följande:
    Nja för att statistiken ser fel ut. 
    Fast det gör den inte, en person förändrar inte statistiken. Det är en märklig sak att vara frustrerad över. När inträffar den här frustrationen? I vilka aspekter påverkar det här dig?
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 18:17:03 följande:
    För att det ser ut som att min man inte är med sina barn?. Det är direkt felaktigt 
    Från vilkas ögon då? Är det svärföräldrarna som kritiserar er för att de läst det i SCB? Jag förstår verkligen inte hur den här statistiken gör något med dig och din familj? Ni påverkar ju inte ens statistiken???
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Ve) skrev 2024-11-23 19:53:42 följande:
    Från vilkas ögon då? Är det svärföräldrarna som kritiserar er för att de läst det i SCB? Jag förstår verkligen inte hur den här statistiken gör något med dig och din familj? Ni påverkar ju inte ens statistiken???
    Vill du att han ska få tillgång till vab-pengen eller föräldraledighetsersättningen? Det kan han ju få oavsett???
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 20:05:02 följande:
    Det kan han ju inte. Då förlorar vi ju inkomst. Helt idiotiskt att frivilligt leva på bidrag. 
    Men vad är ert problem då? Skulle han tas med i någon statistik så skulle inte siffrorna förändras alls. Vad är du frustrerad över? Hur påverkas din vardag? 
    Det är obegripligt 
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-11-23 21:04:07 följande:
    Han och många män ses som dåliga pappor och lyfts inte fram
    Aha, du vill få det att låta som att pappor egentligen tar ut lika mycket föräldraledighet som kvinnor.

De gör det inte. Er situation är inte applicerbar på resten av befolkningen. Du kallar det för dåliga pappor.
Svar på tråden Felaktig statistik om föräldraledighet och vabb