Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Våra funktionshindrade!

Vi har något liknande på vårt jobb och i hela stan. Tjänstemännen skulle diskutera igår om ett förslag som innebär att färdtjänsten dras in. Man skulle själv få betala sin resa som då skulle kosta 128 kr om dagen. Det fattar ni ju själva att det inte är hållbart när man har en hab-ersättning på 160 kr om dagen. Förjävligt, säger jag!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    Jhannis skrev 2024-11-23 15:55:19 följande:
    Det är fruktansvärt om färdtjänsten tas bort helt och hållet. Barn med behov ska ha rätt till färdtjänst och även till elevassistent som medföljer.

Det konstiga är att kommunerna drar in på allt som är till funktionshindrades fördel.
    Allt annat i kommunen får kosta hur mycket som helst utan att kommunen drar in.
    Ja, jag håller med. Nu drabbas inte jag av det personligen, men det jag kommer drabbas av är om de drar in busskorten med. Sparka på den som redan ligger ner, liksom.
  • Freddie K

De säger att det ska vara lika för alla. Lika dåligt ja. Istället för att dra in på färdtjänst och så så borde de börja med att höja haben till 160 kr så att det blir samma i hela landet. Just i det här fallet i den här stan så känns det som att de vill dra in på färdtjänsten och i slutändan busskorten med bara för att vi fick igenom högre hab och semesterersättning.

Svar på tråden Våra funktionshindrade!