• Anonym (Hoppfull)

IVF-RESA 2024-2025

SJZ skrev 2024-11-25 08:30:24 följande:

Nu ringde en sköterska på morgonen och sa att det finns inget att sätta tillbaka så blir inget ET idag. Vet att chansen var liten när det bara fanns ett ägg, men såklart man ändå blir lite ledsen. Läkaren skulle ringa mig på eftermiddagen så får vi se vad hon säger.

Hjärta
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Januari) skrev 2024-12-04 21:34:28 följande:

Hej!

Jag hoppas att det är okej att jag också hoppar in här i tråden. 

Jag och min sambo har försökt få barn i ca 2 år och ska nu börja med IVF. Vi var på ett uppstartsmöte för IVF i september 2024.

Tyvärr har vi haft mycket otur med mensen och inte kunnat starta nu i höst, vilket har varit otroligt jobbigt för oss! Min nästa mens är planerad 27-29 december och vi ska vara prioriterade att få starta där. Vi går på RMC i Malmö och såg på deras instagram att tidigaste mensen att få starta efter julledigheten är den 26 december. Så jag kommer nog få mensen efter det. 

Jag är dock rädd att uppstarten ska krocka med några röda dagar i januari. Tex. om jag börjar med sprutorna sista helgen i december. Kommer det bli problem med ultraljudet dag åtta då i början på januari i och med att det är en röd dag den 6e januari? Vi börjar bli desperata att få börja så håller verkligen alla tummar och tår att det går i slutet på december/ början på januari.

Jag har noll erfarenhet av IVF så undrar nu om det är någon annan som vet hur det fungerar?

Vore i alla fall trevligt att få följas åt i våra IVF-äventyr HjärtaSkäms

Hoppas ni får komma igång nu i slutet av december.

Jag var upptagen med jobb den 8e dagen när det var planerat ultraljud så det flyttades till dagen efter, en lördag. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Januari) skrev 2024-12-04 22:08:27 följande:

vad skönt att det gick att lösa så för dig Anonym (hoppfull).
    Var det dag 9 du gjorde ultraljudet i så fall? 

Jag tror dessvärre inte RMC gör ultraljud på helgerna . Bara insättningar om jag förstått det rätt. Men som sagt, lite dålig koll!

Jag hoppas det Gick bra för er i alla fall Hjärta

Ja det blev dag 9 istället. 

Svar på tråden IVF-RESA 2024-2025