• Vinter90Storm

IVF-RESA 2024-2025

Åh ditt inlägg hade jag behövt för någon månad sedan! Tycker det har varit svårt att hitta all info om exakt vad som händer! Men så tråkigt att läsa att erat plock inte blev något 😢 håller tummarna att nästa går hela vägen!

Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa, dom hittar inget fel på oss. Vi har nu försökt i snart 3 år med kort paus.. jag är 34 och blir 35 i feb. 
    Hela den här processen har tagit sååå lång tid och är än inte klar! 
    Men idag var vi på vårt första äggplock, fick för många ägg såg dom på ul (fick göra dag 8 och 12, då dag 8 såg dom många men inte så många mogna) på ul 2 räknade dom till 26 st (tot inte bara mogna) och sa att det kommer bli total frys. Men jag hade 0 symtom på överstimulering men dom sa att risken är väldigt stor att jag blir det om dom gör en återföring i samma cykel. Så vi väntade 5 dagar till och plockade ut idag så att så många som möjligt skulle mogna inför totalfryningen. 
    Det blev 15 mogna ägg ❤️ så tacksam och håller tummarna att många går vidare! 

Men nu efteråt har jag väldigt ont i magen som smärtsam mensvärk. Hoppas det har gett sig tills i morgon så man orkar jobba. 

Men denna förskjutning tär lite på mig. Först vänta på tid för fertilitetsutredning, sen göra den, sen vänta orimligt länge på att gå vidare till ivf, sen få veta att det kommer dröja ytterligare då jag behandlas för reumatism så min läkare måste godkänna och allt sker per post 😐 och sen vänta med att plocka ut och nu få vänta för att få sätta tillbaka i slutet av jan/ början av feb. Men gläds såklart åt alla ägg ❤️

Mvh Otålig 

Svar på tråden IVF-RESA 2024-2025