Tingel skrev 2024-12-07 22:33:23 följande:
Vilken fin och detaljerad text! Den hjälper nog många, däribland mig! Beklagar resultatet.. Håller tummarna för er fortsatta resa❤️ Vet ni något mer framöver?
Jag hoppar också in här så för den som vill veta - här kommer vår story:
Min sambo har azoospermi, alltså inga spermier som hittar ut ?normal? väg. Han har genomfört en TESE/TESA för några år sedan, innan vi träffades, så några strån finns i frysen. ICSI är vår väg att gå!
Sensommaren 2023 bestämde vi oss för att det var dags att få hjälp tillsammans. Problem stötte vi på ganska så snabbt. För att få finansierat av landstinget krävs det att båda är över 25, jag var 24. Vi kände väl att vi kunde vänta i ett halvår till att få starta igång och inte betala själva, men vi letade en del kryphål men inget som gick vägen.
Längtan tills 25-årsdagen var stark och äntligen kom den! På dagen ringde jag regionen. Vad jag vill minnas var det samtalet också konstigt och inte så som jag hoppats och var lite ledsen efter det. Fick iaf en första tid hos en kurator i april.
Hela kuratorsbiten har också tydligen varit olika bland olika här på familjeliv. Många har inte haft det? Var iaf ett samtal som kändes handlade om att de skulle se om vi var redo och passande att skaffa barn typ. Som tur var så ansågs vi det😂
Efter detta blev det dock jobbigt psykiskt. Vi fick det nästan lovat under den tiden vi ringde och letade efter kryphål, att ?efter första besöket kommer det gå snabbt. Där är det max 1 månads väntetid mellan. Det är kuratorn som har lång väntetid så det är lugnt.? Men nee då. Vi fick gå på vårt andra besök i slutet av oktober i år, ett halvår senare. Detta besöket hos regionen innebar en kontroll av mig och mina äggstockar osv.
Jag har verkligen respekt för hur tiden drar iväg i denna resa, och då har vi precis fått börjat.
Under detta år som gått, med förväntan och lovord från höger och vänster som aldrig hölls, tror jag en försvarsmekanisk startades för mig och jag har inte tillåtit mig själv att tänka och längta efter detta och barn öht. Det bröt bara ned.
Fram tills för 4 dagar sedan när vi äntligen, efter 15 månaders väntan på att bara bli äldre, fick börja med sprutorna! Vi är äntligen här och insikten till det kommer mer och mer. Men såklart är jag försiktigt förväntansfull.
Idag tog vi femte dosen av Gonal F 125 ie. Vul på onsdag och sen får vi se hur det ser ut❤️
Hoppas vi kan följas åt här inne!
Tack för att du delar med dig ! Vi har inte haft någon kuratortid.. vi fick till oss att det fanns stöd att få om man vill under ivf processen dock .
Det är verkligen en berg och dalbana man går igenom ! Så spännande och all lycka till 🥰