• Anonym (Pj)

Era åsikter om oss som valt att inte skaffa barn.

Jag tänker inte så mycket mer än att livet måste bli lite tråkigare/fattigare. Men jag bryr mig inte om andras val och är själv väldigt tacksam över mina fyra barn

• Anonym (Pj)

Jag tycker denna fråga framkallar massa aggressiva kommentarer från dem som valt bort barn... Och jag undrar varför - är man nöjd borde man inte svara aggressivt eller ge massa tummar ner. Ts frågade och deo som blir bittra är dom utan barn - man kan ju fråga sig varför - är man genuint nöjd med sitt val eller är det ett känsligt ämne av olika anledningar? 

• Anonym (Pj)
    Anonym (Kl) skrev 2024-11-22 20:51:22 följande:
    Var på ett bröllop för ett tag sen där jag i princip var den enda som inte har barn. De andra gästerna kunde inte prata om något annat om barn och familj. Jag fick frågan flera gånger var min man var. Ingen frågade vad jag jobbade med, vart jag bodde, inte ens hur jag känner brudparet. När vi stod ett tjejgäng och pratade med bruden pratade de andra mest om barnet hon väntar, inte om hur morgonen varit, om de varit nervösa, om vad de tyckte om vigseln. Sjukt tråkiga människor som verkar ha sjukt tråkiga liv. 
    Sanningen är nog delad, de kanske tänkte samma om dig... Dumt att döma andra utefter deras val - gäller alla oavsett barn eller inte. Personligen är jag sjukt trött på att gå ut och festa, äta uta och fylla almanackan med massa sociala grejer - jagr klar med det, vill umgås med min familj på ledig tid inkl alla mina underbara ungar. Jag mår dåligt när jag tånker på hur mina väninnor har det som lever utan familj - men jag respekterar deras val med eller utan barn, med eller utan man. 
Svar på tråden Era åsikter om oss som valt att inte skaffa barn.