Inlägg från: Anonym (Tina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tina)

Vems ansvar skydda mot graviditet?

Jag tycker att båda har ansvar och båda behöver stå sig själv närmast. För det är så folk funkar.

Vill HAN absolut inte bli pappa så gör han vad han kan för att inte bli det. Han knipsar (om han verkligen aldrig vill bli förälder) eller packar med sig kondomer.

Vill DU inte ha barn så använder du något slags skydd som ser till att det inte blir så. 

För hur man än vänder och vrider på det så ljuger folk. Om han säger att han har knipsat så märker inte du det. Han kan alltså lura dig. Sen varför han skulle göra det om han inte vill ha barn men du förstår vad jag menar - du kommer inte märka något.
    Samma med p-stav, p-spruta, p-piller etc som skulle ligga på dig - han kommer inte märka något. Om du var kvinna och hemskt gärna ville bli mamma så skulle du kunna svara ja på hans fråga, han märker ingen skillnad, du blir gravid och så ursäktar man det med att man blivit gravid trots p-medel.

Så om ens ingång är att det absolut inte får bli en graviditet så måste man själv ta ansvar. Och även gällande testning, jag hade inte haft oskyddat sex med vem som helst. Det är ju inte bara graviditet man vill skydda sig från utan även sjukdom. 

Svar på tråden Vems ansvar skydda mot graviditet?