Inlägg från: Anonym (Ninni) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ninni)

Min mamma idag: "Du är som en man"

Min kille brukar inte ställa in stekpannan med mat i kylen men däremot lägger han maten i gamla glasspaket av plast som inte är så hälsosamt. Jag är tjej och skulle aldrig ställa in stekpannan eller någon kastrull med matrester i kylskåpet
    Dels tar den upp onödigt mycket plats och dels tycker jag att det är äckligt med fettrester som blir kvar i botten på stekpannan och som stelnar.

• Anonym (Ninni)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-11-22 00:44:11 följande:

Hur länge låter du maten stå framme? Tänk på risken för matförgiftning. Vi brukar väl låta maten stå kvar i max ett par timmar beroende på hur mycket vi lagat. Ibland är det någon stor gryta som behöver svalna.

Jag hoppas du inte låter pasta och ris stå framme i flera timmar bara eftersom det kan bildas ett gift då, och det giftet tål upphettning. 
  • Anonym (Ninni)
    Anonym (jaja) skrev 2024-11-22 13:07:42 följande:

Jag kanske ska säga också att man stekpanna inte är så stor då jag bor ensam. Eftersom jag bara lagar mat till mig själv behövs inte en stor. Ett halvkilo färs går i bekvämt, eller två skivor Fläskkarré eller så. Den har även lock. 

Är det en traktörpanna? Men ändå varför inte bara lägga över maten i matlådor? Det går snabbt och om du bara har en stekpanna behöver du den för att kunna laga mat
Svar på tråden Min mamma idag: "Du är som en man"