• Anonym (Förrädarna)

Hur hade ni tolkat detta?

Om en person ni tycker väldigt mycket om säger att det är väldigt mycket på hemmaplan? Kan det vara ett problem hemma som drar mycket tid och energi? Hur förhåller mig sig till det? Ska jag ge utrymme och inte störa?

• Svar på tråden Hur hade ni tolkat detta?
  • Anonym (Beror på)

Personen har jäkligt mycket att göra privat, många bollar i luften, saker som krånglar, vad som helst. Antingen vill hen tala om för dig att det inte passar så bra att ses just nu eller så är det bara vanlig information. För att veta om det är ok att höra av sig eller om du ska ge utrymme kan bara den personen svara på.

• Anonym (Ja)

Ja, det låter som att personen vill dra sig undan.

• Anonym (Pick a number)
    Anonym (Förrädarna) skrev 2024-11-21 20:19:57 följande:
    Hur hade ni tolkat detta?

Om en person ni tycker väldigt mycket om säger att det är väldigt mycket på hemmaplan? Kan det vara ett problem hemma som drar mycket tid och energi? Hur förhåller mig sig till det? Ska jag ge utrymme och inte störa?

1. Om man förutsätter att personen talar sanning så kan det vara tex barn som behöver extra omsorg,  mycket fix och trix att få ihop vardagens pussel,  gamla föräldrar som måste ha hjälp, struliga ex , jobbigt ekonomiskt etc.  Det kan vara en kort tidsbegränsad period eller nåt som kommer ta lång tid och oavsett tidsperiod gör att du inte kommer att bli prioriterad.  

2. Om det är så att denna person är upptagen och du är den andra kvinnan så betyder det att frun fått veta och att han kommer på ett eller annat sätt troligtvis ghosta dig eller dra sig ur 

3.. Om personen är singel och kanske inte är helt ärlig brukar det oftast betyda att han inte längre är intresserad och kommer att dra sig undan. Kanske ghosta.
  • Anonym (Upptagen)

Hej 

Jag är själv i en sån situation nu, där jag har väldigt mycket i mitt liv och har vänner som jag tagit en paus med och det är för att jag just nu inte orkar vara social just nu och behöver andrum för att inte gå in i väggen. Vissa vänner vill planera och just nu blir det ett stressmoment. Men det har inget att göra med att jag inte vill ha dessa personer i mitt liv. Det är bara just nu. Då vill jag att de backar och jag kommer tillbaka när jag är över ytan igen. Om de inte accepterar detta eller är för på då kanske man tvingas avsluta vänskapen mot sin vilja för att man där och då känner sig trängd. Så ge personen utrymme. 

Svar på tråden Hur hade ni tolkat detta?