• Anonym (Anonym Signatur)

Elon Musk och Tesla

Ingen har väl missat att Elon Musk är för Trump vad Rysslands Oligarker är för Putin.

Elon Musk är totalt emot fackföreningar och han vill gärna ha och kommer få politisk makt under Trump.

För mig är det förvånanade att en enda person i Sverige vill inneha en Tesla och därmed stödja Musk ekonomiskt.

Det finns ju så många andra elbilar.

Du som har en Tesla, hur ser du på att du faktiskt stödjer Musk?

• Svar på tråden Elon Musk och Tesla
  • Anonym (Ofrivillig Tesla-förare och passagerare)

Om jag skulle köpa en bil skulle det inte bli en Tesla. Min sambo har en Tesla genom sitt jobb, men om han fått välja själv hade det blivit något annat bilmärke.

• Anonym (Ofrivillig Tesla-förare och passagerare)

Jag håller med dig. Jag är emot Tesla pga Elon Musk, och det här med stödet till Trump har inte gjort att jag ser på honom mer positivt, snarare tvärtom.

• Mentat

Inte för att det är aktuellt att köpa en Tesla men om jag måste välja skulle jag ju hellre satsa på en sådan än en kinesisk elbil, valfritt märke.

• Dr Nail

Varför köpa Tesla när det finns så många billigare (och säkert bättre) kinesiska alternativ? 

Vem fan har Tesla ens?

• Aniiee
    Dr Nail skrev 2024-11-22 10:23:15 följande:

Varför köpa Tesla när det finns så många billigare (och säkert bättre) kinesiska alternativ? 

Vem fan har Tesla ens?

Cyber truck ska ju vara det bästa som hänt sen rostat bröd /s
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2024-11-23 22:34:53 följande:
    Cyber truck ska ju vara det bästa som hänt sen rostat bröd /s
    Bildgogglade. Ångrar.
  • Anonym (G)
    Dr Nail skrev 2024-11-22 10:23:15 följande:

Vem fan har Tesla ens?

Dom som inte har någon smak. Fula bilar 
  • Aniiee
    Dr Nail skrev 2024-11-23 22:45:36 följande:
    Bildgogglade. Ångrar.
    You're welcome =P
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (???)

Svårt att se vilket segment som skall köpa Tesla i Sverige i framtiden. Elon har totalt sabbat Teslas brand och alienerat många som tidigare gillade hans image. Det är inte längre så coolt att parkera sin Tesla utanför kontoret på upstart firman. Dom som är lika extremhöger som han är vill nog för det mesta hellre ha bensinbilar. 

Svar på tråden Elon Musk och Tesla