• Svar på tråden Manliga ingenjörer ska få lägre ingångslön för de har en penis
  • Tom Araya

Jag är för ökad jämställdhet, men i många fall av åtgärder i den riktningen är man ute och cyklar och detta ser ut att vara ett exempel på det.

• Mentat

Allmänt trams. Man har letat upp den galnaste motionen och gjort en rubrik av den. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Köns-apartheid) skrev 2024-11-21 17:18:50 följande:
    Manliga ingenjörer ska få lägre ingångslön för de har en penis ingenjoren.se/2024/09/09/15-procent-hogre-ingangslon-for-kvinnor-och-fritt-val-av-risk-i-tjanstepensionen/

Det måste vara det endaste yrket man officiellt kan sätta lönen baserat på vilket kön man har.

Vad säger ni om det här?
    Ska dom? 

När blev det bestämt?

Eller hade du bara otur när du skrev ditt inlägg?
  • Anonym (H)

Det där kommer aldrig gå igenom. 

• Aniiee

Eller så kan man ju läsa och tolka med lite ärlighet och återge vad det faktiskt handlar om, att de anser att kvinnor ska ha högre ingångslön då kvinnor  har sämre löneutveckling än män över sitt arbetsliv.

Jag säger inte varken bu eller bä i sakfrågan dock. 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Tow2Mater
    Aniiee skrev 2024-11-21 18:43:16 följande:

Eller så kan man ju läsa och tolka med lite ärlighet och återge vad det faktiskt handlar om, att de anser att kvinnor ska ha högre ingångslön då kvinnor  har sämre löneutveckling än män över sitt arbetsliv.

Jag säger inte varken bu eller bä i sakfrågan dock. 

Sämre löneutveckling handlar oftast om individuella VAL. Men det vill kvinnor ofta ignorera.
  • Anonym (Mannen)
    Mentat skrev 2024-11-21 17:27:14 följande:

Allmänt trams. Man har letat upp den galnaste motionen och gjort en rubrik av den. 

Jupp som vanligt 
  • Anonym (Smart!)

Det är naturligtvis inte ok, men måste säga att det är på sätt och vis smart. Kvinnor får inte högre ingångslön, men män får den sänkt med 15% Så lockas kvinnor till yrket för att de tror sig tjäna bättre, men de gör de inte, det är bara män som tjänar sämre. 

Svar på tråden Manliga ingenjörer ska få lägre ingångslön för de har en penis