Inlägg från: Anonym (Omvänt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omvänt)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Anonym (Trollafton) skrev 2024-11-22 19:30:01 följande:

Då var det dags igen, FL spammas med trådar om mamman med sitt tondöva barn, tjejen som inte njuter av sex men har det ändå och inte oväntat kommer nu mamman som slog sina barn, sålde barnets leksaker, tittade på när andra sonen misshandlade detta barn och nu undrar varför barnet i vuxen ålder har brutit med henne.
    VI HAR HÖRT ALLT FLERA GÅNGER FÖRUT! 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82405914-att-ge-bort-barns-leksaker-kan-orsaka-trauma

https://www.familjeliv.se/forum/thread/81695612-hur-skall-jag-fa-min-snart-30-ariga-son-att-glomma-det-forflutna

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82773455-min-son-25-skriker-och-gapar-pa-mig-och-har-allmant-konstig-beteende-han-pastar-att-jag-gjorde-sa-nar-han-var-ett-barn/10

Det är tvärtomtrådar startade av sonen. Jag tror att han försöker förstå vad han varit med om genom att vända på perspektivet. Men med tanke på i hur många trådar saken ältats så verkar det inte vara någon effektiv metod.
  • Anonym (Omvänt)
    Anonym (M2) skrev 2024-11-24 11:30:17 följande:
    Bra försök, men ingen går på det.
    Anonym (M2) skrev 2024-11-24 12:25:26 följande:
    Du kan dra den om Rödluvan också 😅

Är det verkligen så otroligt att en ensam människa försöker bearbeta sina trauman med hjälp av ett nätforum?

Terapi är antingen dyrt eller svårt att få tillgång till. Plus att det kan kännas lättare att skriva till anonyma främlingar än att sitta ansikte mot ansikte med någon som har som jobb att gräva i ens innersta.
  • Anonym (Omvänt)
    Anonym (E) skrev 2024-11-24 13:01:08 följande:
    Varför ska man vända på sitt scenario i x antal trådar när responsen är samma, vad ger det? Vad om alla andra eljest trådar från rätt håll? Nej, det är inte ett troligt scenario att detta är någon form av bearbetning.
    Jag säger inte att man ska. Det verkar, som sagt, inte vara särskilt effektivt. 

Jag säger bara att jag inte tror att TS senaste inlägg är lögn.
  • Anonym (Omvänt)

Vet du vad? Jag tror inte att din mamma skulle beskriva situationen så som du har gjort i trådstarten. Istället skulle hon förneka och förminska så mycket hon bara kunde.

Hon skulle på sin höjd erkänna att hon daskat till dig lite lätt när du varit riktigt olydig. Misshandeln som din bror utsatt dig för skulle hon kalla för vanligt syskonbråk och säga att "pojkar är ju sådär". Och hon skulle säga att det bara hände en gång att hon gav bort en av dina leksaker och att det var något som du inte hade lekt med på flera år.

• Anonym (Omvänt)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-25 12:41:43 följande:
    Du kanske vill hålla det hemligt, men vad har du för bakgrund? Är du psykolog, psykiatriker eller något?

Var rädd om dig och hoppas du får en bra vecka!
    Nej, inget sådant. Jag ägnar bara lite för mycket av mitt liv åt Familjelivs forum. Cool

Hoppas att du också får en bra vecka och att du lyckas få all hjälp du behöver för att läka efter din trasiga uppväxt!
  • Anonym (Omvänt)
    Anonym skrev 2024-11-25 19:46:00 följande:
    Framgår det öht någonstans att han har barn? Jag har inte läst så noga sedan trådstarten. Inte du heller tydligen.
    Carinata har nog bara läst trådstarten och riktar sig till mamman. Så barnen ifråga är TS och hans bror.
Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?