Inlägg från: Anonym (LikaVillkor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LikaVillkor)

Partner tycker jag är en ekomisk börda

Anonym (S) skrev 2024-11-21 11:58:32 följande:
    Ja absolut, vi hade ett gemensamt matkonto innan men det sa han upp. Ja han gör ju det just nu men när jag jobbade så delade vi det på hälften. Han sköter ju delvis inhandling av mat, men händer att jag gör det också. Men handlar inget till sonen då han tycker att det är mitt ansvar. Och när jag väl gör det så spenderar jag för mycket pengar. 

Gör du det på riktigt eller tycker han bara det?

om hushållssysslor blir en börda för dig gör du som han: struntar i det. var med barnet istället.

tycker du ska protokollföra era gemensamma utgifter och hushållsarbeten. Ert barn går under gemensamma utgifter. tycker inte att den som får mindre pengar ska betala mer än den som får mer pengar. det borde han förstå? om han köper kläder t ex så behöver han inte swisha dig.

men har du ett orealistiskt shoppingbegär och köper nya och onödigt dyra kläder till barnet kan jag fatta att han ledsnar.

när han är hemma så ska han göra lika mycket som dig. Mitt barns pappa vägrade t ex tvätta barnets kläder ?det är inte mina kläder!? nej..det inte mina heller..men våran bebis kan ju inte tvätta själv..

• Anonym (LikaVillkor)
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2024-11-23 10:59:48 följande:

Man MÅSTE diskutera ekonomin INNAN man skaffar barn.

Detta för att många män tyvärr försöker komma undan så billigt som möjligt, medan kvinnan subventionerar familjen under barnåren och betalar för det med mindre besparingar och lägre pension.

Att ta ansvar för sina egna barn är inte något män tycker att de ska göra numera, och då slutar det med att kvinnan får dra lasset tills hon tröttnar och sen drar mannen tillbaka varenda öre han kan från de stackars barnen.

Jag hade vägrat barn om inte FL delades lika.
    Nu hade vi relativt lika löner men det är annars egentligen den som tjänar minst som inte har råd att vara hemma i åratal och tappa pension.

Om den med högre lön är så satans duktig men trots det inte kan planera och spara för att fylla ut kassan så det räcker för att täcka ynka 7 månader till hens FL, då är man inte så ekonomiskt slug och borde nog väntat med barn lite till.

Ja, och sedan har de mage att gnälla på att deras kvinnor tröttnar på att ställa upp på sex och att det är kvinnor som i högre grad tar ut skilsmässa. Hehehe.

allt ska ske På lika villkor. man ska ställa upp för varandra. vill han inte diska så ska man väl kunna inte vilja ställa upp på hans jävla köttsliga begär varje kväll tex.

nej det är tydligen mycket värre. män saknar förmåga att tänka rationellt när det kommer till deras sociala relationer

Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda