Inlägg från: Anonym (Marianne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marianne)

Partner tycker jag är en ekomisk börda

Lättare att se era meningsskiljaktigheter om vi hade mer exakta siffror på era inkomster och utlägg.

Svårt att ta någons parti efter din beskrivning eller hjälpa till att stötta.

Att pappan inte knyter an till sonen är en annan femma, han borde verkligen LÄNGTA ihjäl sig efter sonen efter arbetsdagen och bara vilja umgås och mysa med honom!
    Att han inte gör det tyder ju på ett stort problem, har du frågat om varför han är undvikande?

Har vi svaret här är det lättare att få en tydligare bild.

Att du tar större ansvar hemma under föräldraledigheten är kanske inte så märkligt men att pappan inte kan förvänta sig att det ska se exakt likadant ut som innan ni fick barn, att det kan ta tid att hitta nya rutiner med barn och att vissa sysslor ska delas på trots att du är f-ledig för alla barn är inte lika lätta och kan vara väldigt krävande och behöver mycket närhet.

När jag och min man skaffade barn och jag var f-ledig tog jag det mesta i hemmet för att jag KUNDE det men det är långt ifrån lika i alla hushåll.
    Jag kunde småhandla i vardagen men de större inköpen planerade vi gemensamt och i det inräknades allt för barnet tex kläder, mat, leksaker, blöjor, apoteksvaror som salvor mm mm 
    Där får man en gemensam tydlig inblick i vad barn kostar.

Tvätt och större städ tog vi gemensamt på helgen, men klart att jag slängde in en tvätt då och då under vardagen också, inga problem och särskilt inte när barnet var bebis och ändå sov den mesta tiden.

Det viktigaste i en relation och särskilt som när man har fått barn ÄR väll att må om varandra och stötta och vara lyhörda för varandras behov, avlasta varandra för att bryr som om sin partners välmåend,inte börja bråka om vem som har det jobbigast ( oavsett om man jobbar eller är f-ledig) eller betalar mest? Och självklar ha en VILJA att vara med sitt barn .

Kan ju vara att pappan har kommit in i någon slags kris och eller oro.
    Kan det vara att han är orolig för ekonomin och att så mycket hänger på honom nu?
    att han NU inser att barn och f-ledighet kostar?
    Det behöver ni prata om.

Hur som helst, svårt att ge råd när man inte har en mer tydlig bild.

Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda