Inlägg från: Anonym (grrrrrrrrr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grrrrrrrrr)

Partner tycker jag är en ekomisk börda

Man MÅSTE diskutera ekonomin INNAN man skaffar barn.

Detta för att många män tyvärr försöker komma undan så billigt som möjligt, medan kvinnan subventionerar familjen under barnåren och betalar för det med mindre besparingar och lägre pension.

Att ta ansvar för sina egna barn är inte något män tycker att de ska göra numera, och då slutar det med att kvinnan får dra lasset tills hon tröttnar och sen drar mannen tillbaka varenda öre han kan från de stackars barnen.

Jag hade vägrat barn om inte FL delades lika.
    Nu hade vi relativt lika löner men det är annars egentligen den som tjänar minst som inte har råd att vara hemma i åratal och tappa pension.

Om den med högre lön är så satans duktig men trots det inte kan planera och spara för att fylla ut kassan så det räcker för att täcka ynka 7 månader till hens FL, då är man inte så ekonomiskt slug och borde nog väntat med barn lite till.

• Anonym (grrrrrrrrr)
    Anonym skrev 2024-11-23 11:02:58 följande:
    Ts och hennes man diskuterade detta innan, om du missat det.
    Sedan backade mannen, men det är en annan fråga.

Utöver det, alla vill inte dela lika på ledigheten Jag ville det inte och fick ta all möjlig ledighet, ingen var gladare än jag.
    Och när en feg icke-man då backar på ingånget avtal bör kvinnan hastigt avlägsna sig från barnförrädaren och låta F-kassan sköta resten med underhåll etc.

Rätt många kvinnor har på senare tid skrivit om hur de fick bättre ekonomi (eller framförallt bättre kontroll på ekonomin) utan mansbebisen, för att en massa krav på dyra bilar och hus och dyr elektronik då försvann.

Vem vill bo med en opålitlig snålröv? Sparka honom åt helvete bara!
Svar på tråden Partner tycker jag är en ekomisk börda