Inlägg från: Anonym (pga gratismat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pga gratismat)

Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?

I mitt fall var det mycket alkohol och gratismat som gjorde att jag ökade rejält i vikt mellan 20-30..

Kan ju inte skylla ifrån mig men det var ofta män som gav mig gratismat. Vill du följa med på lunchbuffén? Jag betalar! av kollegor. Eller dejt med restaurangmiddag och sedan att mannen ville imponera med frukost med frallor osv. Tror jag gick upp 1kg om året mellan 20-30 pga detta från 50-60. Ok blev inte tjock sådär men betydligt rundare.

• Anonym (pga gratismat)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 21:35:17 följande:
    Det går att säga nej tack också ?   Varför skylla på männen att du gick upp i vikt.   Män har högre förbränning än kvinnor och kan därför äta mer.  
    Nej, alltså det är ju tacksamt att bli bjuden, Men utan det hade jag nog haft lunchlåda oftare istället för lunchbuffé och lagat middag hemma istället för restaurang oftare. Dessutom ätit lättare frukostar.
  • Anonym (pga gratismat)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 23:40:24 följande:
    Man måste inte överäta för att det är lunchbuffe heller.
    Man måste inte, men det är lätt hänt. Lunchbuffén jag ofta bjöds ut på hade dels husmanskost men även Kinamat och pannkakor så det blev ofta så att på buffén tog jag en portion husman en portion Kina med olika rätter ofta friterade, pannkakor och så fanns det bröd till som alltid var färskt. Dessutom ingick dricka och då är det svårt att ta vatten istället för coca cola eller lingondricka tex.

Man vill ju inte peta i maten när man blir bjuden heller och på buffé kan det bli lite tävlingsaktigt med en man som sällskap för en vill äta mer än han gör och "vinna" typ. Vet inte vad som driver det behovet men det finns ju där.

Och blir man bjuden på restaurang så vill man inte ta en sallad eller äcklig fiskrätt utan stek givetvis med potatis till oftast och det är nästan alltid fet sås. 

Många män jag träffat ville imponera med frukost efter man träffats och då är det oartigt tycker jag att om han har gjort den ansträngningen för min skull att göra en liten portion gröt istället och dricka en kopp kaffe typ. Utan då blir det frallor, juice osv.   
  • Anonym (pga gratismat)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-22 07:05:40 följande:
    Låter som att de tyckte du var lite väl tunn och mager?
    På 50 kanske der var så men inte på 60 (165 lång)
Svar på tråden Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?