Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-21 12:12:07 följande:
    Bara var tyst. Vi har haft den diskussionen så många gånger om hur fel du har med ditt ideal både vad gäller bmi och fettprocent. 

Är man bekymrad över den ökade ÖVERVIKTEN så lägger man inte fokus endast på KVINNORS övervikt. Punkt slut. 

Det har inte heller något med "dadbods" att göra heller så slipper du komma med det argumentet igen också.
    Varför ska jag vara tyst för?  Det är ett enormt problem i samhället.  För hälsan och för människans fortlevnad.  Överviktiga kvinnor och oattraktiva kvinnor påverkar barnafödandet och i slutändan hela mänskligheten.
  • Anonym (Rob)
    jeolpeol skrev 2024-11-21 13:39:34 följande:
    Jag tror att de flesta här redan vet att du, Rob, inte har några högskolepoäng inom vård, hälsa eller idrott, men om jag som faktiskt jobbar inom detta område får uttala mig:

Nej, kvinnors övervikt är sällan "mer farlig" än mäns. Oftare (observera: inte alltid) är det mäns övervikt som blir farlig redan innan BMI visar övervikt eftersom fettet sätter sig kring de inre organen, men det går samtidigt inte att generalisera att övervikt skulle vara farligare hos det ena könet eller det andra.

Nej, det är rent skitsnack att kvinnor skulle vara feta vid 22 i bmi så den smörjan kan du lägga av med att häva ur dig hela tiden. Acceptera bara att du har fel, det du säger blir inte sant bara för att du tjatar.
    Haha, så bara för att du har högskolepoäng skulle du ha rätt?

Jag har postat massor av forskning som visar att jag har rätt och du har fel.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-21 13:31:53 följande:
    Eller att de helt enkelt skiter i smalhetsnormen och hellre fokuserar på att må bra. 
    Det är ju det som inte gör...
    I så fall hade inte så många varit överviktiga idag.
  • Anonym (Rob)
    jeolpeol skrev 2024-11-21 13:39:34 följande:
    Jag tror att de flesta här redan vet att du, Rob, inte har några högskolepoäng inom vård, hälsa eller idrott, men om jag som faktiskt jobbar inom detta område får uttala mig:

Nej, kvinnors övervikt är sällan "mer farlig" än mäns. Oftare (observera: inte alltid) är det mäns övervikt som blir farlig redan innan BMI visar övervikt eftersom fettet sätter sig kring de inre organen, men det går samtidigt inte att generalisera att övervikt skulle vara farligare hos det ena könet eller det andra.

Nej, det är rent skitsnack att kvinnor skulle vara feta vid 22 i bmi så den smörjan kan du lägga av med att häva ur dig hela tiden. Acceptera bara att du har fel, det du säger blir inte sant bara för att du tjatar.
    Kvinnors övervikt är mer farlig då det även påverkar barnen mer än mäns övervikt.

"While a mother's eating habits and lifestyle plays a crucial role in the habits of their kids during the formative years, the study revealed that the daughters were the most effect than the sons. The study examined 240 children whose body mass index (BMI) and fat mass was calculated when they were aged four, aged six to seven and eight to nine years old in three visits. While their parents, both mother and father had the same measurements taken at the last visit, however, the weight and body fat level of the father was not linked to those of their kids."

m.economictimes.com/magazines/panache/daughters-of-overweight-mothers-at-greater-risk-of-being-obese-says-new-study/amp_articleshow/98894283.cms
  • Anonym (Rob)
    Korta kvinnor är redan tjocka de flesta.   
    Det är inte ett ideal nånstans.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rob)
    Aniiee skrev 2024-11-21 16:47:41 följande:
    Jo, självklarlt är det en evolutionär fördel för kvinnor att kunna samla på sig mer vikt/fett och att vara "tjock", då både barnalstrande, graviditet, födande och amning är extremt energikrävande, plus svältperioder som under människans historia varit ständigt återkommande, och kommer at vara det även i framtiden. Det är INTE de smala som mest käkar kaninmat som kommer överleva apokalypsen, det lovar jag. 

Du behöver plugga lite evolution, lika väl som du behöver plugga en inihelvete massa andra saker.

Ska vi dra det där om fettprocent och övervikt IGEN igen eller undviker du helst det?
    Det är intressant hur alla tjockisar försvarar sin övervikt trots all forskning visar på hur farligt det är...
    Fler dör av komplikationer kring övervikt varje år ändå et gjorde av covid när det kom. Ändå var det panik över covid... Men alla tar alldeles för lätt på övervikt.
  • Anonym (Rob)

Appropå covid så var det även flest överviktiga som dock också ... Vilken shock!?  NOT :D

• Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 17:40:09 följande:

Appropå covid så var det även flest överviktiga som dog också ... Vilken shock!?  NOT :D

• Anonym (Rob)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-21 17:50:52 följande:
    Nej du har fel. De som dog av fetma och covid var inte överviktiga , de led oftast av grav fetma, dvs BMI högre än 35. Den nivån av fetma är inte hälsosam
    Mer tydligt kan det inte bli!

"Grav fetma räknas som riskfaktor vid covid-19
    Risken ökar redan vid bmi över 25 och stiger sedan successivt ju högre bmi en person har. Nyligen visade en studie från den amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC att av dem som vårdats på sjukhus för covid-19 hade 51 procent fetma och 28 procent övervikt."

Risken för svår covid ökar med stigande bmi - Vårdfokus
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-21 17:53:25 följande:
    Mer tydligt kan det inte bli!

"Grav fetma räknas som riskfaktor vid covid-19
    Risken ökar redan vid bmi över 25 och stiger sedan successivt ju högre bmi en person har. Nyligen visade en studie från den amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC att av dem som vårdats på sjukhus för covid-19 hade 51 procent fetma och 28 procent övervikt."

Risken för svår covid ökar med stigande bmi - Vårdfokus
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-21 20:57:06 följande:
    Ska vi ha tvångsäktenskap och tvångsgraviditeter också? Att kvinnor är lite som boskap och bara ska se vackra och smala ut och se till att arten lever vidare genom att föda så många barn som möjligt? Typ som Handmaid's Tale.

Om vi nu ska ha strikta viktkontroller menar jag. Hur långt tycker du att man ska gå för att kontrollera kvinnor? 
    Nu har jag inte sett handmaids tale. Men har de viktkontroller på kvinnor där ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (pga gratismat) skrev 2024-11-21 21:27:07 följande:

I mitt fall var det mycket alkohol och gratismat som gjorde att jag ökade rejält i vikt mellan 20-30..

Kan ju inte skylla ifrån mig men det var ofta män som gav mig gratismat. Vill du följa med på lunchbuffén? Jag betalar! av kollegor. Eller dejt med restaurangmiddag och sedan att mannen ville imponera med frukost med frallor osv. Tror jag gick upp 1kg om året mellan 20-30 pga detta från 50-60. Ok blev inte tjock sådär men betydligt rundare.

Det går att säga nej tack också ?   Varför skylla på männen att du gick upp i vikt.   Män har högre förbränning än kvinnor och kan därför äta mer.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (A) skrev 2024-11-21 21:40:42 följande:
    Strikta viktkontroller, jösses så sjukt
    Högre skatt vore väl rimligt då överviktiga kostar samhället mer pengar. Alt , bidrag till ozempic. 

Jag tycker även överviktiga borde få betala dyrare flygbiljetter och smala borde få rabatt på flygbiljetter.  Högre vikt kostar pengar i form av flygbränsle.  Vi betalar ju för extra bagage. Så varför man inte infört detta ännu är tragiskt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (pga gratismat) skrev 2024-11-21 23:31:03 följande:
    Nej, alltså det är ju tacksamt att bli bjuden, Men utan det hade jag nog haft lunchlåda oftare istället för lunchbuffé och lagat middag hemma istället för restaurang oftare. Dessutom ätit lättare frukostar.
    Man måste inte överäta för att det är lunchbuffe heller.
  • Anonym (Rob)
    Agda90 skrev 2024-11-22 08:44:50 följande:
    Det är helt otroligt hur du kan få hållas på. Mobbare utan dess like. Moderatorerna på det här forumet är ett skämt! 

Du äcklar mig. Du lägger dig i hur andra ska vara (smala). Hur dina ideal är de enda rätta. Och du lyssnar aldrig på någon annan som faktiskt vet bättre än dig. Det är så att man kan spy!
    Du har en vidrig syn på kvinnor och jag hoppas innerligt att du inte träffar en för du skulle förstöra henne 
    Det handlar inte alls om mobbing.  Det är för att jag bryr mig.
    Man kan inte fortsätta vara så PK hela tiden när mer än halva befolkningen är överviktiga eller feta !  Det måste till drastiska åtgärder för att få bukt med problematiken!
    Inte en massa kroppspositivism för det här verkligen inte fungerat när vi nu ser ungdomar blir fetare och fetare. Särskilt unga kvinnor som är extra utsatta av kroppspositivism.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M123) skrev 2024-11-22 09:12:00 följande:
    Fast du bryr dig inte. Hade du varit bekymrad på riktigt så hade du adresserat problemet till halva befolkningen, inte till en fjärdedel. Du är bara bitter för din längd. 
    Så alla råd du ger till överviktiga kvinnor, omvandla det till råd till dig själv så du blir en bättre och lyckligare människa. För ett är säkert, du mår inte bra. Så börja med att fixa ditt eget liv, innan du lägger dig i hur andra gör med sina liv.
    Ehh, jag adresserade precis till halva befolkningen??
    Sen att jag bryr mig lite mer om kvinnor är det så konstigt?  Om du var kvinna borde det va uppskattat...
Svar på tråden Varför går vissa kvinnor upp så mycket i vikt i yngre år?