Tondövt barn som vill söka till musikklass. Hur gör man?
EpicF skrev 2024-11-21 10:24:02 följande:
Eller så kommer hon in och får chans att öva och bli riktigt duktig. Att hon är tondöv är skit samma. Det kan mam faktiskt träna bort. Stötta din dotter iställer. Vad gör det att andra föräldra tycker din dotter sjunker dåligt?
Din dotter gör något hon älskar, stötta henne i der och var stolt över att hon vågar stå fram.
Min sons pappa är också tondöv. Det var först när vi hade varit ihop i fem år som jag till fullo insåg precis hur omusikalisk han var. Jag fick börja från början, med att förklara vad en melodi är. Att toner är olika höga. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att nån verkligen kunde sakna all form av musikalitet (själv är jag musikalisk och sjunger i kör, och många i min stämma har velat stå nära mig eftersom de tycker jag är så tonsäker). Jag har insett att mitt ex aldrig kommer att lära sig höra melodier som vi andra gör. När han blundar kan han heller inte se nåt för sitt inre öga (jag kan se ansikten, texter och annat väldigt tydligt), och det är antagligen också nåt man inte kan lära sig eller träna upp. Antingen har man det eller så saknar man det.