Inlägg från: Anonym (Skeptisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skeptisk)

Kan en lärare vara aktiv Sverigedemokrat?

Anonym (Värdering) skrev 2024-11-20 18:27:51 följande:
    Jag är lärare. Så har bra koll på värdegrunden. Har även en master i barnrätt så skulle säga att jag har bra koll på barnkonventionen också. Kan inte se att SD och detta går ihop. 
    Detta bygger på egna fantasier om att alla inom SD är nazister. Är man nazist så är man nog ingen lämplig lärare. I övrigt har inte SD i praktiken några specifika förslag som är problematiska på allvar. Sedan kan man säga att SD egentligen vill helt andra saker och är allmänt onda. Säkert finns det de som är sådana men det är inget generellt.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Värdering) skrev 2024-11-20 18:48:29 följande:
    Hur får du ihop angiverilagen med barnkonventionen och värdegrunden? 
    Idén att enskilda lärare ska syssla med att ringa till Gestapo så att de kan komma och hämta olika personer är ett påhitt. Det kommer aldrig att gå till så.

Jag har själv jobbat både i en skola och på utbildningsförvaltning. Redan idag skickar man in olika filer till bl.a. Skolverket. Här handlar det om en fil till som ska skickas in. Någon enskild lärare kommer inte att bli inblandad.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Värdering) skrev 2024-11-20 22:04:26 följande:
    Jag tror inte att Alla dessa partier skulle driva den här frågan om det inte var för tidöavtalet. 
    Det finns ett objektivt behov av att verkställa detta. Exakt metod kan man alltid diskutera. Det är inte säkert att just en lag av den typ som beskrivs är det mest effektiva. Det är ju angeläget att utvisningarna blir maximerade utan att det normala samhället påverkas så mycket. Det finns en rad sätt att åstadkomma detta på.

Att frågan kommit att handla om just den här symbolfrågan istället för verkställigheten är SD:s fel. Att behovet av verkställighet är stort och akut är inte SD:s fel.
Svar på tråden Kan en lärare vara aktiv Sverigedemokrat?