• molly50

Göra slut med en vän

Anonym (förstår) skrev 2024-11-20 20:20:14 följande:

jo?

du har förmodligen aldrig varit med om att växa ifrån nån men att du är den enda som fattat det. Och man i år efter år försökt på ett snällt sätt visa att man inte längre är intresserad av relationen för att den inte ger dig något.

jag har en begränsad mängd energi per dag som ska räcka till det viktigaste. personer som jag inte längre har en meningsfull kontakt med ingår inte.

Men då är det väl bättre att försöka avsluta vänskapen på ett schysst sätt än att bara försöka ignorera?
    Väninnan förstår uppenbarligen inte den vinken,vilket kanske inte är så konstigt.
  • molly50
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-21 13:22:56 följande:
    Jag har sagt till henne flera gånger. Inte exakt som du skrev men så här;
    Förlåt har mycket nu och kanske inte kan svara alltid eller höra av mig. Ibland har jag bråttom hem för jag jobbat, så kan inte alltid stanna men jag hälsar när jag ser dig.
    Får bara "okej. Det är lugnt :) älskar dig bestie"
    Men sen samma igen. Samma meddelande igen och vill stanna och prata. Sist stannade så länge att jag missade min buss ner till stan och sen var den inställd, så jag missade min läkartid. Vad är det svåra att bara vinka och säga hej. Förstår inte. Varför ska man stanna och prata varje gång och om inget vettigt
    Men har man t ex en läkartid så får man helt enkelt säga vänligt,men bestämt,att man inte längre har tid att stå och prata. Och sen säga hejdå och gå.
    Det låter som att du inte är tillräckligt tydlig.
  • molly50
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-21 13:54:40 följande:
    Jag sa hej hej och precis skulle gå så kommer hon springandes efter mig och bara pratar på och jag sa, förlåt men måste hinna med bussen och hon säger då vänta jag måste bara berätta en grej, ska inte hålla dig länge. Men sen babblar på utan att du ens får en syl i vädret och sen vips går tiden
    Då är det väl bara att bli lite mer bestämd och säga att "Nu måste jag faktiskt gå",och sen bara gå.
    Annars blir du ju debiterad för uteblivet besök också.
Svar på tråden Göra slut med en vän