Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Göra slut med en vän

Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-20 19:08:11 följande:

Hur ska dessa 2 ha något att prata om eller något gemensamt?

Jag förstår dig TS och tycker inte du är elak.

Du ska givetvis lägga din tid och energi på de personer du vill och får dig att växa. Inget konstigt alls.

Jag tycker att du ska säga till "vännen" en halvsanning: du har mycket nu och blir ärligt stressad av att få hennes sms och kanske inte svarar. Släng till med en "det är inte du, det är jag". Säg att du inte orkar stanna och prata varje gång pga fullt schema och att du nog bara kommer heja ibland. När ni ses så får du ursäkta dig med någon förklaring ifall hon håller kvar dig. Tillslut kommer hon fatta och lägga ner!
  • Anonym (.....)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-21 13:22:56 följande:
    Jag har sagt till henne flera gånger. Inte exakt som du skrev men så här;
    Förlåt har mycket nu och kanske inte kan svara alltid eller höra av mig. Ibland har jag bråttom hem för jag jobbat, så kan inte alltid stanna men jag hälsar när jag ser dig.
    Får bara "okej. Det är lugnt :) älskar dig bestie"
    Men sen samma igen. Samma meddelande igen och vill stanna och prata. Sist stannade så länge att jag missade min buss ner till stan och sen var den inställd, så jag missade min läkartid. Vad är det svåra att bara vinka och säga hej. Förstår inte. Varför ska man stanna och prata varje gång och om inget vettigt
    Jag tänker såhär: du kan inte ändra på henne, men du kan ändra på dig själv. Stod hon och pratade en massa strunt som gjorde att du missade din läkartid? Då är det ditt ansvar att avbryta innan dess.

Är det obekvämt? Ja. Men du bara måste göra det. När du får ett sånt meddelande svarar du inte. Sen är du aktivt tyst. Säger "hej" när ni ses och bara gör precis det du känner borde förväntas av dig som du drömmer om - inget mer än det! Ja hon kommer bli besviken me det är ju HENNES känslor inte dina. 

Gör det som känns bäst för dig helt enkelt.
Svar på tråden Göra slut med en vän