Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-20 22:38:32 följande:
Nej vadå psykiska problem? Bara för någon inte är mån om sitt yttre och inte bryr sig så är det inte psykiska problem.
Jag hade en kusin som hade psykiska problem och hon var helt tvärtom. Hon fixade sig och klädde upp sig varje dag som en primadonna, ingen anade att hon mådde dåligt men sen en dag hoppa hon framför tåget.
Hon har inga psykiska problem eller mår dåligt etc. hon mår bra. Hon blev sån för 4 år sen när hon blev sambo. Men sen som små var hon alltid lite speciell, hennes föräldrar fick tjata på henne att duscha. Hennes pappa var rak och rå och sa ärligt. Helvete vad du luktar ur munnen, gå borsta tänderna. Fan vad du luktar svett, har du inte duschat idag . Men hon bara skrattade redan då och tog inte åt sig.
Hon tvättar aldrig händerna efter toabesök heller och hur jag vet är för kranen aldrig satts på när hon varit på toa hos mig och jag minns jag fick en grej i ögat och hon skulle snabbt komma och peta med fingrarna och då kände jag äcklig lukt. Äter ostbågar, mackor etc och torkar av på byxorna. Det är sån hon är som människa. Alla är inte måna om sitt yttre och bryr sig om hygienen oavsett om de mår bra.
Hemmet är kaos också. Hundhår överallt. Katten klättrar på köksbänken när hon står lagar mat. Gamla trosor på golvet som ligger och kläder slängt på golvet i en hög. Hon hade så i sitt rum också när vi var små minns jag.
Stackarn, vilken elak pappa. Om någon har svårt för hygien så ska ju en förälder snällt guida personen.
Känner folk med autism som har liknande problem med städning, så det kan vara det.
Jag slår återigen ett slag för att du måste aktivt avsluta relationen eftersom hon inte kan ta hintar.