• Anonym (v)

Göra slut med en vän

Du verkar så elak så jag blir förvånad att någon vill vara din vän överhuvudtaget. Var det du som skrev tråden om ditt kommande bröllop om samma vän? Det är väldigt liknande trådar. 

• Anonym (v)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2024-11-20 18:50:26 följande:
    Ja så elak och hemsk att en gammal vän fortfarande hör av sig och vill umgås? Tror nog inte hon hade hört av sig då.
    Har skrivit en tråd här innan om fråga om arbetsskor. Inte något bröllop? Jag dejtar och det är långt kvar för bröllop för min del
    För att hon är omedveten om vad du tycker om henne, ja. Skulle hon fått läsa vad du skrivit här så hade hon nog inte velat vara vän. 

Okej, det var väldigt likt den tråden.
  • Anonym (v)
    Anonym (förstår) skrev 2024-11-20 19:57:41 följande:

folk är hårda mot dig ts men nej man vill inte ha en efterhängsen typ på sig, det tar massa energi. 

Tydligen är det "elakt" nu att inte vilja ha personer runt sig som man inte längre klickar med, så gör det rakt och enkelt. Skriv till henne att du känner att ni inte längre har nåt gemensamt och att du vill säga upp vänskapen. Kanske blir det lite akward ett tag men sen är det över.

De som skriver elakt verkar känna sig träffade i att vara den där ensamma störiga personen.

Det här kan inte vara ett seriöst inlägg.
  • Anonym (v)
    Anonym (Melange) skrev 2024-11-20 19:04:12 följande:

Du kanske ska fundera över varför du vill göra slut? Det enda som egentligen berättigar ett avslut med en vän är om den är elak eller dum, inte ytliga faktorer. Det finns egentligen inget max på antalet vänner man kan ha.

Verkar som du har en släng av narcissism ärligt talat. Kanske en rannsakan vore på sin plats? Sänker hon ditt utseende? Betraktar du vänner som en förlängning av dig själv. Vad i dig själv ser du som projiceras över på henne? En osäkerhet vad gäller utseende? tror du att hur hon är reflekteras över på dig från andras perspektiv?

Alternativt att ts är väldigt ung. Då kan man resonera så som hon gör och utseendet och vem man ungas med är viktigt. Det skulle faktiskt förklara en del.
  • Anonym (v)
    Anonym (förstår) skrev 2024-11-20 20:20:14 följande:

jo?

du har förmodligen aldrig varit med om att växa ifrån nån men att du är den enda som fattat det. Och man i år efter år försökt på ett snällt sätt visa att man inte längre är intresserad av relationen för att den inte ger dig något.

jag har en begränsad mängd energi per dag som ska räcka till det viktigaste. personer som jag inte längre har en meningsfull kontakt med ingår inte.

Det är inte det att de inte har något gemensamt som jag reagerade på utan jag reagerade på hennes nedlåtande kommentarer om henne, att hon häcklade henne och skrev att hon var ofräsch och inte tog hand om sitt utseende etc. 

På vilket sätt har hon försökt visa snällt att hon inte vill vara vän? Genom att ignorera och knappt vilja prata med henne menar du? För det är ju vad hon skriver att hon gjort. Är det ett snällt sätt anser du?

Skriv något meningsfullt själv om du är ute efter meningsfulla diskussioner! 
Svar på tråden Göra slut med en vän