Escitalopram nytt försök starta med 1/16-dels tablett?
Jag gjorde ett försök med den här medicinen för ett halvår sedan, då tog jag en halv tablett (hel är 10 mg), och stod inte ut. Jag mådde närmast äckligt, kan inte beskriva det annorlunda, det gick bara inte.
Nu mår jag på nytt så dåligt att jag inte står ut och vill ge den en ny chans. Är det någon som testat att ta en väldigt liten del av en tablett i början?
Jag tror att grejen med mitt mående är att jag är extremt känslig mot hormoner. Detta påverkar mitt mående och det gör mig också extremt känslig för den här sortens mediciner.
Anledningen att jag fick de utskrivna var just extrem PMDS. Allt möjligt händer mig veckan innan mens och vissa månader ingenting. Det kan vara allt från infektioner till ångest eller halvt om halvt psykoser.
Det var ett halvår sedan jag var med om en s0 här extrem premenstruell episod, men denna gång är ångesten och oron outhärdlig. En jävla smocka. Jag måste testa något, men är samtidigt rädd att det ska bli ännu mer obehagligt, som det kändes sist.
PS. Annan hormonbehandling typ p-piller, spiral, östrogen etc är inte aktuellt pga cancer i familjen.