• Jhannis

Familjer som är fattiga år efter år

Anonym (Ja) skrev 2024-11-19 19:09:03 följande:
    Om man flyttar till jobb får man ju en lön. Det svåra är snarare att hitta en ny bostad skulle jag säga.
    Man måste jobba in en månad innan man får lön.....Det är inte gratis att flytta.

Jag fick betala 35 tusen för att flytta tillbaka till hemorten....Flyttbilar är inte gratis.
  • Jhannis
    Tow2Mater skrev 2024-11-20 20:34:03 följande:
    Bara det kan ju då vara en orsak att flytta dit man kan hitta jobb.
    Så du vill att alla glesbygder ska tömmas på människor och alla ska samlas i stan. Städerna ska bli större och större med mer kriminalitet.
  • Jhannis
    Tow2Mater skrev 2024-11-20 23:09:00 följande:
    Du kan kolla CSNs hemsida, det är bra mycket mer än 10k. Bidrag, lån, tilläggslån, tilläggsbidrag för barn, etc,. Finns också omställningsstudiestöd.

Men vill man bara gnälla utan att vilja sälja en moped som sätter käppar i flytthjulen ja då kanske det blir svårt. Då får man finna sig i att fortsätta leva fattigt på sin gledsbygd med 10 mil till affären. Mopeden kan ju anvädas till att handla med när ungdomen kör hem från skolan. Och en begagad kärra kanske kan frakta ungdomens säng dragandes efter mopeden när hon vill flytta hemifrån och inte har råd att hyra en flyttbil.
    Tar du ett lån på vi kan säga 100.000 så får du betala tillbaka det dubbla eftersom räntan kommer till.

Jag skulle ALDRIG ta lån.
Svar på tråden Familjer som är fattiga år efter år