Inlägg från: Anonym (Försökte...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökte...)

Lägger ni er i om era ungdomar skaffar flick/pojkvänner?

Jag försökte men det gick inte och blev som jag trodde. Det kunde vart värre iofs.

Min lilla blev tillsammans med en av sin storasysters killkompisar. Växte upp alldeles för tidigt och nu är hon förlovad och sambo med honom. En bra kille iofs. Men...

Jag ville att hon skulle leva lite innan hon parade ihop sig så där men jag hade både henne, hennes storasyster och min man mot mig :( 

Nu har hon nån slags 50-60 tals pinuppa stil och bakar paj :( 

• Anonym (Försökte...)
    Anonym (N) skrev 2024-11-23 10:51:55 följande:
    Sambo med en bra kille och bakar paj? Oj stackars henne, så fruktansvärt! 
    De blev ihop när hon bara var 17 och sedan "växt ihop". Det är jättegulligt och så men hon har inte levt något innsn. Jag gillar hennes pojkvän det är inte det. Men jag tycker det är en typ av kille hon borde bli tillsammans med senare i livet. Han är hennes första pojkvän och nu är de förlovade och sambos. Så jan kommer nog vara den enda hon vart med i livet. Hon är bara 21 och kommer gifta sig om ett halvår sedan kommer barn säkert på det även om hon säger nu att hon vill vänta några år...det går för fort hon är för ung... :( 

Så noll stöd till mig från hennes storasyster och min man/deras pappa som inte alls förstår hur jag tänker :(  
  • Anonym (Försökte...)
    Anonym (osäker) skrev 2024-11-24 00:06:49 följande:
    Förstår dig, hade själv känt att det skulle gå för fort. Känner fler som blev ihop under gymnasiet och sen skilde sig efter 15 år. Mycket händer i hjärnan mellan 17-30 och ens krav kan ändras. Visst kan det hålla men jag tycker nog också att en ung person ska vara fri och det ska vara okomplicerat och enkelt.
    Grejen är faktiskt lite tvärtom. Okomplicerat och enkelt. Men jag vet inte om det är så bra när hon är så ung. Killen min yngsta är tillsammans med har jag känt sedan han var liten då han är min storas kompis. 

Han är en jättefin kille. Hade han vart tillsammans med min stora hade det känts bättre eller om de hade blivit tillsammans senare i livet det hade jag stött till 100% Han kommer vara en jättebra man till min dotter. Men jag tycker inte det är typen av kille hon skulle bli tillsammans med redan vid 17. Senare vid 25 kanske eller ännu hellre 30. Det känns som hon kommer missa så mycket i livet nu.
Svar på tråden Lägger ni er i om era ungdomar skaffar flick/pojkvänner?