Lägger ni er i om era ungdomar skaffar flick/pojkvänner?
Min dotter fyller snart 17 år och har snart varit tillsammans med sin pojkvän i ett år.
Vi har en öppen kommunikation ( alltid haft) och vi pratade mycket i början kring kärlek och känslor och vad det var som fick henne att bli kär i honom.
Han var och är ännu ofta här hos oss och äter middag några ggr i veckan samt sover över på helgerna.
Vi bor nära så det är gångavstånd emellan.
Jag satte upp vissa regler som att när jag lagar maten får de hjälpa till med disken och tvärtom.
Det har funkat kanon!
Han tar stort ansvar här och hjälper till som en i familjen.
Det som har gjort att han är här mer än att dem är hos honom är att det bor trängre och att han har småsyskon och inget eget rum.
Här är det mer lugnt då det bara är jag och dottern och han uppskattar det, inget mig emot.
Har träffat killens pappa som hastigast och jag vet genom min dotter och killen hur hans familj är och känner mig trygg när dottern är där lite då och då.
Eftersom kille ofta äter hos oss har hans familj bjudit min dotter på diverse saker för att bjuda igen, det var en väldigt fin gest.
Annars lägger jag mig inte i deras relation överhuvudtaget mer än att jag behöver tyst i huset efter en viss tid då jag stiger upp tidigt på morgonen.
Det känns bra att dem trivs här och jag har lärt känna den här killen väldigt bra, det värmer att få vara en del i att se hur deras kärlek utvecklas.
Visst kan jag sakna egentiden själv ibland med min dotter, när vi är på tu man hand, fast det tar vi igen när tillfällena väl kommer!