• Anonym (T)

Vad är ens livet egentligen?

Känns som du bara vill skryta om din lön helt ärligt men ska svara ändå.

Har du ingen glädje av din familj? Du har råd att hitta på saker med familjen. Resa? Du har massa att glädjas åt. Jag själv vill ej ha barn med de som har skaffat barn brukar glädjas åt att se dem växa upp. 

• Anonym (T)

jag är själv en övertänkare, att man tänker på livet och tiden. Gäller att försöka fokusera på att må så bra som möjligt istället.
    I mitt fall så går mitt liv ganska dåligt med ständiga bränder att släcka så jag blir ganska distraherad med att försöka överleva. Hade jag haft ett mer stabilt liv hade jag troligtvis tänkt mer som dig

• Anonym (T)
    Soryu skrev 2024-11-18 16:26:35 följande:
    Du skulle kunna prova med en annan terapeut som kanske har en annan inriktning. Det där är ju ganska personberoende, och det kan vara väl värt att prova olika terapeuter. Man kan ju också betala själv för att få mer valmöjligheter, och det bör du väl ha råd med.
    Ja man bör ta privat om man kan. De allra flesta inom landstinget är värdelösa. De har tidspress pga långa köer och vill bara köra igenom behandlingen så tidseffektivt som möjligt utan att tänka på vad personen faktiskt behöver
  • Anonym (T)
    Soryu skrev 2024-11-18 17:29:35 följande:
    Tycker det är väldigt hårt (och också okunnigt) att säga att de flesta inom landstinget är värdelösa. De flesta, i min erfarenhet, är seriösa och bra personer som vill sina patienter väl, men tyvärr är många problem svåra att komma åt även med 25 sessioner och den yttre begränsningen gör ju att terapeuterna tvingas anpassa sig.
    Då är det jag som haft otur. Har påbörjat flera gånger men tvingats avsluta för att de stressat mig och de har varit tydliga med att jag tog framsteg för långsamt. Trots att jag alltid gjorde mitt bästa. De har nämnt att det är lång kö flera gånger och då känner man sig stressad och obetydlig. Även inom psykiatrin där man har fler sessioner så har de stressat. 
Svar på tråden Vad är ens livet egentligen?