Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Gravid kanske för att jag lurade killen. Blandade känslor.

Tror inte det är meningen att man ska ha teaterblod där nere? Är det här verkligen på riktigt? 

Vet inte vad jag ska säga om det är det.. Han borde använt någon mer säker metod om han inte vill ha barn , har själv blivit gravid under en ?säker? period.. men tycker mest synd om barnet.. Hoppas soc blir inkopplade sen för det där med teaterblod och att göra allt det för att lura nån låter inte friskt någonstans. Kaninkokerska gånger 3000 typ. Varför inte bara bli tillsammans med en annan kille eller skaffa barn på egen hand om barn är så viktigt? 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Milla) skrev 2024-11-18 14:05:18 följande:
    Jag hoppas du säger åt dom att själva ta ansvar för sitt skydd och att inte förlita sig på avbrutet. 
    Absolut. Men att på riktigt köpa teaterblod och smeta där nere för att lura nån. Förstår du hur sjuk man måste vara för att göra en sån sak? Det är liksom några steg längre än att slarva med P-piller med flit eller säga att man inte har ägglossning eller nått sånt (även om inte det är ok heller). Så hon menade kanske att hon varnar dom för personer som är kapabla att göra en sån sak. Vad mer är man kapabel att göra då? Jag skulle bli riktigt orolig för min son om han träffade någon sån i framtiden. Till och me orolig för att han skulle kunna bli skadad. 
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Dkn) skrev 2024-11-18 16:39:50 följande:
    Ingen mår bra av att veta. Jag ska låta honom tro att det avbrutna "tog sig".
    Är det du som har skrivit en massa trådar om avbrutet förut som skriver att du har en sambo som är läkare? Som vill ha barn fast han vill vänta .. Fast lite olika åldrar i varje tråd.

Isåfall hade väl sambon ett eller två barn innan och det är dom det verkligen är synd om och han som är en oansvarig pappa som utsätter sina barn för en sån person , har svårt att tro att det inte har märkts något alls innan.

Men hoppas det inte är samma person och att det inte finns något stackars barn med i bilden (förutom det ni ska ha). 
  • Anonym (Klara)
    Anonym (M) skrev 2024-11-18 14:31:27 följande:

Låter sjukt men gjort är gjort. Han borde få veta sanningen, men samtidigt så kan det kanske leda till att förstöra för barnet och barnet är viktigare än honom, när allt kommer kring

Jag tror det är bättre för barnet att han vet, då kanske han kan skydda barnet i framtiden om hon gör något mer lika galet. Om inte han är lika knäpp själv. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Eget ansvar) skrev 2024-11-18 17:10:43 följande:
    Dom kör med avbrutet samlag. Han är inte 100 från början...
    Ja men det går inte att jämföra med nån som faktiskt köper teaterblod för att medvetet lura nån. Men absolut kan det vara så att han är ett psykfall också , det vet jag inte .. och då är det ännu mer synd om barnet. 
  • Anonym (Klara)
    Anonym (E) skrev 2024-11-18 20:56:45 följande:
    Det är ju en jävla skillnad på ett hoppsan som han är ok med gentemot ts som har gått till det extrema för att verkligen lura till sig en graviditet nu när han ändå vill vänta.

Vi körde avbrutet då jag fick biverkningar av p-staven med inställngen att händer det så händer det, nu hände det men det var ju knappast så att jag sa att det var säkert när jag visste att det inte var det, rejäl psycho varning 

Jo jag håller med. Vi har också kört avbrutet och säkra perioder när vi egentligen tänkte vänta med ett barn till men det var ingen katastrof om jag skulle bli gravid (blev det efter något år under en ?säker? period pga tidig ägglossning men det var välkommet ändå).

Såklart är det alltid fel att lura någon men det är en sak att säga typ: Jag tror att det är lugnt att du kommer i mig fast man vet att det inte är helt säkert.. Som sagt är det inte rätt heller men då kan man ju tänka att det är killens ansvar också .. att faktiskt gå och köpa teaterblod för att lura någon är en annan nivå. 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-18 22:02:12 följande:

Jag fattar ändå någonstans besattheten av att vilja bli gravid. Jag tänker så här: säg inte som det är till honom. Förlåt dig själv, och har du svårt att förlåta dig själv för vad du har gjort så prata med exempelvis en präst eller kurator. Du ska inte gå runt och må dåligt över dig själv resten av livet. Jag är helt säker på att du inte kommer att göra samma sak igen. Och du, barn kommer till av en massa anledningar, de enda som spelar någon roll Är att man tar hand om dem.

Jag förstår absolut extrem barnlängtan men sån panik kan det inte vara när man är i 25-årsåldern. Hon hade kunnat vänta på honom, vänta på att det händer iallafall trots avbrutet , hitta någon ny som vill ha barn eller skaffa barn på egen hand. Det finns många alternativ. 

Jag tycker mest det låter läskigt och undrar vad en sån person mer är kapabel till. Vad gör hon om han vill lämna? Jag har varit tillsammans med våldsamma instabila personer när jag var yngre , blivit stalkad , hotad osv.. säger inte att det här är samma sak som att vara våldsam men riktigt obehagligt är det. En nära vän till mig hade ett galet ex som ljög om att hon var gravid samtidigt som hon försökte få honom att göra henne gravid på riktigt .. som tur är blev hon inte det men det här ger ungefär samma vibes. Och hon tog det inte bra när han lämnade henne. Att du tycker att sånt inte är så farligt säger en hel del om dig också.

Du tycker inte det spelar någon roll hur ett barn kommer till , skulle det vara ok om en kille mixtrade med flickvännens P-piller, ljög om att han har steriliserat sig , gjorde hål i kondomen , tog av den utan att hon märkte (det har faktiskt hänt mig en gång men blev som tur är inte gravid eftersom det var fel tid i månaden ) eller kom i henne mot hennes vilja också då? Hoppas du varken har partner eller barn med ditt sätt att se på sånt .. 
Svar på tråden Gravid kanske för att jag lurade killen. Blandade känslor.