Ex-svägerska ger sig på gammal mamma
Anonym (Systern) skrev 2024-11-19 06:41:32 följande:
Jag är inte konflikträdd men jag begriper inte hur Malin tänker så jag vet inte hur hon skulle reagera och om det går ut över andra. Om Malin blir arg på mig också drar hon sig nog inte för att försöka förgifta relationen mellan mina barn och deras. Inget illa ment men allt är redan förstört i er familj. Det finns ingen återgång till "före". Relationer i familjen/släkten har redan tagit stryk och kommer inte att återställas
Ibland hamnar man i situationer man inte kan påverka och då är det bara att flyta med och sedan se vart den landar.
Jag har just genomlevt över tre år med ungefär samma scenario. Ett syskon vill e åt pengar ur ett dödsbo som syskonet inte hade rätt till och syskonet började ringa runt och dra in stora delar av släkten.
Jag kunde inte göra ett sk*t åt det.
Det hela gick till domstol dar mitt syskon förlorade alla krav som ställts på mig och dödsboet. Allt var alltså bara en hopplös fantasi om mer pengar.
Men efteråt? Varenda relation efteråt är förändrad. Inte bara med mitt syskon utan med stora delar av släkten
Samma gäller för dig och er. Åtminstone till den dagen barnen är vuxna och eventuellt vill ha prata med varandra om saken.
Gör det juridiskt korrekta och gå vidare i livet som det ser ut.
Det är det enda råd jag kan ge.