• Anonym (Kr)

Ex-svägerska ger sig på gammal mamma

Anonym (Systern) skrev 2024-11-18 10:46:04 följande:

Det juridiska tänker jag också är rätt enkelt. De äger huset 50/50 och vid en försäljning så kommer pengarna delas så om de inte kommer överens om annat. Allt annat  skilsmässan är klart sedan länge, lösören, bil etc. Det år bara fastigheten de fortsatt äger ihop. 

Om någon ska driva en juridisk process så blir det ju Malin, min bror borde kunna sitta still i båten tills det händer. Hans utgångspunkt har också varit att låta henne veva på men det var innan hon drog in barnen och vår mamma.

Är det viktigt att få slut på påverkan av barnen och mamman kan din bror erbjuda 45/55 nu men blir det det minsta bråk eller kontakt med barn eller mamma så blir det 50/50.
  • Anonym (Kr)

Eller bara

"Fortsätter du bråka så kommer jag kräva bodelning nu!"

• Anonym (Kr)
    Anonym (Systern) skrev 2024-11-18 12:54:11 följande:

Tack för alla råd rörande huset, men jag tror som jag skrivit att det är den enkla delen. De har varit i kontakt med en mäklare och huset ska säljas. Jag tror dock som jag skrev att Malin trodde att hennes föräldrar skulle gå in och köpa det åt henne. Hon har alltid förlitat sig på sina föräldrars pengar, de har köpt hennes bil, betalat semesterresor etc.  

Jag vill mest ha råd i hur man hanterar en person som från att ha varit lite speciell och egocentrisk nu känns helt oberäknelig, gränslös och redo att förstöra för hela familjen. 

Pengar gör verkligen konstiga saker med människor.

Vad är viktigats för din bror, få ut sina 50% eller att det blir lugn?
Svar på tråden Ex-svägerska ger sig på gammal mamma