Inlägg från: Anonym (Toker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toker)

Sonen på 18 år kommer inte överens med min kille

Sluta smöra för ungen. Han får liksom acceptera grejen. Ju mer ni smörar desto mer lär han sig att stilen han kör fungerar. Han får er att krypa på knä för honom. Jag tror att han gillar det. Han blir säkert uppassad och bortskämd på grund av sitt dåliga beteende.

Vänd på steken och skäll ut honom efter noter istället så att han fattar att bete sig.

• Anonym (Toker)
    Anonym (apa) skrev 2024-11-18 08:38:04 följande:
    Det där att skälla på någon som har ADHD/Autism och som det verkar Trotssyndrom är det man känner för att göra absolut. Jag gjorde det mot min partners tonåring. Det funkade inte alls blev till och med en socanmälan från barnets lätt efterblivna far. På mina ungar som inte har någon diagnos har jag kunnat skälla och de har skärpt sig. Men det taktiken funkar inte på dessa diagnoser. Jag har varit intresserad av NLP i över 20 år och går man ur situationen med tonåringen, sätter som ett osynligt lager så går det rätt så bra att styra tonåringen.
    Till skillnad från dig så har jag uppfostrat barn med autism och lyckats. Jag har själv autism.

Att belöna dåligt beteende är som att kissa i byxan för att få lite värme när det är kallt ute. Skönt i början men det blir jobbigt sen.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (k) skrev 2024-11-18 13:45:06 följande:
    Skälla ut någon för att denna blivit sårad av vad någon annan sagt? Ja det hjälper säkert... inte.
    Att killen tappade humöret en gång gör honom inte till bitch åt ungen för all framtid. Men det är ju precis det som hänt.
Svar på tråden Sonen på 18 år kommer inte överens med min kille