Sonen på 18 år kommer inte överens med min kille
Soc kan inte göra särskilt mycket alls. Din son är tekniskt sett en vuxen människa och får bara svälja att du har en relation, diagnoser eller inte.
Soc kan inte göra särskilt mycket alls. Din son är tekniskt sett en vuxen människa och får bara svälja att du har en relation, diagnoser eller inte.
enligt soc är det någon i närheten som gjort den. Den anmälan säger att bsrnen har dålig hygien, dåliga tänder och att ett barn är överviktigt samt att jag skriker på barnen. Hur kan någon i närheten veta om barnen har dåliga tänder? helt sjukt. Jag får tjata på dem in i duschen o tandborstning. 2 av de 3 minsta har diagnos med. O ja jag höjer rösten ibland.
sonen på 18 har fått ett eget brev så han ska prata med dem imorgon o han skrev att han kommer säga att han mår dåligt hemma. Jag vet inte vad jag ska göra. Ingen idé att jag pratar med honom för han kommer inte säga nåt. Sonen fåt mat, boende, telefon betald. i vissa anseenden väldigt framåt och duktig m, ordnnngssam och har kliniskt rent i sitt rum. Sommarjobbat. Ska åka t usa i sommar i en månad till släktingar osv. Men går inte prata med honom om annat. Har distansgymnasium.
vet inte vad soc kommer säga om att han mår dåligt. Det gör mig nervös.
Jag och de tre andra ska prata med soc på torsdag så det vet jag redan.
men äldsta sonen har samtal imorgon. jag kan inte prata med honom för det hjälper inte..
Hur som helst har du endast ansvar för honom till sommaren 2025 som du själv säger. Kan du höra med soc vilka möjligheter det finns för honom att bli mer självständig därefter och kanske ha eget boende och så vidare?