Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Jobbsök...

Du behöver fräscha upp ditt C-kort, då kommer du ha jobb på nolltid. Det är ditt bästa alternativ som jag ser det, resten av din lista är skit samma och truckförare lär man inte bli rik på.

• Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 09:37:59 följande:
    Tyvärr kommer de att kosta mig ca 50 350:- från egen ficka. Vilket jag inte har.
    Och ska dessutom slåss med ungdomar från gymnasium, andra personer från typ TYA, Yrkesakademin etc.... Om jobb platser.
    Gå en utbildning då. Typ YA eller liknande.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 10:58:07 följande:
    Har inte hittat något som passar. Och alla är typ 400 + km bort
    Bullshit. Du bor väl för fasen inte uppe i fjällen? "Passar", den lyxen kanske man inte har råd med om man måste dricka vatten resten av månaden tills a-kassan trillar in.

Hur många mer undanflykter ska du komma med?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 11:05:04 följande:
    Såg också att majoriteten av alla utbildningar ute nu startar först September 2025
    Bullshit igen, det finns massor med utbildningar som börjar redan i januari, ännu fler om man inte låser sig till bara YA, även många universitet/högskolor har mer praktiska program. Det finns till och med sent intag för vissa saker, OM man faktiskt vill utbilda sig.

Om allting finns så långt bort så borde du fundera på att flytta. Som någon skrev lär det ju inte finnas många jobb där du bor heller.

Ärligt talat så verkar du väldigt bekväm av dig och det känns som att du inte riktigt vill ha något jobb.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 11:55:16 följande:
    När sa jag att jag bodde i fjällen??
    Du fattar inte ironi? 40 mil från precis varenda utbildning, då bor du knappast i södra Sverige iaf.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:21:18 följande:
    Kan ju inte ersätta trasiga delar med nya eller begagnade om jag inte har råd?? 
    Har du läst allting? flippar inte burgare, skulle bli en jävla kö med mitt piss minne.
    Söka städjobb som inte finns.. Vården är inte min plats.
    Man behöver inget minne när man tittar på burgaren. Det finns också beskrivningar till de olika burgarna, vad som ska vara på.

Vården är inte din plats säger du. Svälter du hellre? Blir bostadslös? Försörjningsstöd kommer du knappast att få iaf.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:36:16 följande:
    Kvällar/ helger är inte min melodi i arbete.. kan jag säga direkt, har redan testat.
    Jag vet hur man fiskar, jag vet hur man gör en fälla, jag vet hur man bygger skydd, ett skydd i skogen kan skapas vid extremt tillfälle.. Och jag vet vars de finns en compound båge att byta mig till.. ( Kan använda den också)
    Återigen, föredrar du att jobba kväll/helg eller svälta på gatan?

Kul för dig. Du hade överlevt helt på egen hand för hundra år sedan, men hyran ska också betalas. Du fattar väl att du inte kan bo i skogen och överleva på tjuvskytte....?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 14:52:03 följande:
    Tjuvskytte? när en gädda ligger och solar och vägrar ta på bete är tjuvjakt?
    När fan då?, vet du hur nära jag måste stå för att ens komma i närheten av fågel eller variation av småvilt för att kunna jaga med pilbåge effektivt?
    så jävla bra är jag inte..
    Du använder väl knappast en pilbåge till att fånga fisk...? Låter avancerat. Varför annars ens ta upp bågskytte i din förra kommentar?

Nej, håll du dig till den gängse arbetsmarknaden och hitta en lösning där.

Igen, vill du svälta och bo på gatan eller kan du nedlåta dig till sånt du inte "känner för"?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:03:37 följande:
    Så när fiskelinan tar slut eller blir för gammal vad hade du tänkt då, man ska kliva ner i vattnet och dra ner byxorna och använda snorren som bete?
    Jag hade tänkt att du skulle söka jobb. Varför gör du dig dummare än du är?
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:02:35 följande:
    Försörjningsstöd väntar man ju inte på den ansöker man om och kan också få avslag.
    Ja, och du lär FÅ avslag istället för att FÅ försörjningsstödet. Igen, varför gör du dig dummare än du är? Förstod du verkligen inte innebörden...?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:21:33 följande:
    JAG SÖKER JOBB, VARS ÄR DU?????

Om ungdomar som söker 17- 25 jobb i månaden oftast fler och fler får avslag på ansökan om försörjningsstöd, vad ska jag då få som söker 10- 12 jobb i månaden...???????????
    På jobbet :) Du vet, min tillsvidareanställning sedan många år tillbaka. Vilka jobb har du sökt idag?

Avslag. Du söker inte alla jobb du är lämplig för, bara de du känner för, och det är inte många tydligen.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:29:46 följande:
    Vilka exakta jobb och till vilka företag ska du skita i..
    Var glad då att ditt jobb inte blev lidande när ryssarna gick in i Ukraina..
    Dvs, stor i orden och liten på jorden. Men du skriver att du söker 10-12 jobb i månaden, låter fortfarande som att du behöver flytta.

Vad vet du om det...? Ingenting. Känns som att det är få aspekter av samhället som inte drabbades på ett eller annat sätt.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 15:56:39 följande:
    Jag kan ju bara söka till de jag kan eller till något enkelt,, kan ju inte söka jobb som ekonom eller kirurg fattar du väl, puttefnask?
    Puttefnask? Hahaha! Skrattande Ja inte är jag lång iaf, vad nu det har med saken att göra. Känner du dig stork, stark och duktig nu?

Om det inte finns jobb där du bor så får du väl flytta!
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 16:14:29 följande:
    Har du sett bostadsmarknaden öht?
    Jajjamänsan, men du kanske ska sikta på ett jobb först så kan du skaffa boende sedan. Du lär inte få kontrakt annars.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 17:40:28 följande:
    👏 
    de tänkte jag ju inte på, vad smart du var. 😳😲🙄
    Nej, det verkar vara mycket du inte tänker på... Hur går det med ditt isfisketält förresten, kollat så det inte finns några revor och sprickor? Det är ju ändå där du tänkt bo sedan när du har sålt allt du äger och blir bostadslös.
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 18:18:15 följande:
    Ja sarkasm verkar ju inte riktigt vara din forté precis.. verkar så iaf..
    Visst ska de ju finnas revor av att ligga nerpackat i förrådet... 
    Haha ja men vem bryr sig om vad du tycker? :)

Lika bra du packar upp och kollar, men du har väl några månader kvar av a-kassa först?
  • Anonym (F)
    Anonym (Arb45r) skrev 2024-11-18 18:28:58 följande:
    Jag vet väl för fan i vilket skick de är i, de var jag som hade de sist.
    Ska de nu ha uppstått en reva har jag ju för h-vete tält lagnings kit..
    Är väl för fan inte 100 % Cityslicker precis..
    Nej du verkar ju vara lite mer naturmänniska. Men vad bra att du har en plan! Skål
Svar på tråden Jobbsök...