Inlägg från: Golareharpolare |Visa alla inlägg
  • Golareharpolare

OBS. Varning för omplacering av djur till en viss individ. OBS.

Hejsan. Under nästan ett decennium har en person tagit emot både katter och hundar, länsstyrelsen har varit på flera kontroller. Personen har just nu mellan 5-7st hundar och de flesta är omplaceringar. Vid kontroll har länsstyrelsen hittat döda kattungar i tvättkorgar, undernärda hundar och gud vet vad.

Ovetandes lämnar personer djur till denna människa, senast i somras avled en hund som var där för "träning", under väldigt suspekta omständigheter.

Under flera år har även denna person bytt ut chip på djur som tagits emot sen sålts till andra ovetandes.

Jag är ny här på familjeliv och vet inte vad jag får posta för uppgifter, men personen var i ropet för en 7-8år sen, bytt namn och stad ett flertal gånger och är VÄLDIGT svår att hitta via sökmotorer. Utger sig för att vara duktig på djur och har bra referenser etc.

Jag vill så gärna varna, men inte göra något som bryter mot regler eller lagen.

Hjälp?

• Svar på tråden OBS. Varning för omplacering av djur till en viss individ. OBS.
  • Golareharpolare
    Anonym skrev 2024-11-17 22:02:34 följande:

Skriv på flashback

Jag prövade det, de kastade tråden efter någon timme...
  • Golareharpolare
    Anonym skrev 2024-11-17 22:08:52 följande:
    varför?
    Försök hitta en annan infallsvinkel
    Jag skrev vad jag visste, postade länkar till papper från länsstyrelsen samt andra länkar där det beskrevs hur det hela med stulna hundar osv gått till. Tråden åkte inte ens i papperskorgen, utan blev raderad då MOD tyckte att det var någon form av hatkampanj mot individen.. ?
Svar på tråden OBS. Varning för omplacering av djur till en viss individ. OBS.