• Anonym (K)

Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten

Män får gärna svara. Vad är orsaken till att du har tappat sexlusten i din relation?

• Svar på tråden Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten
  • Gaskarl
    Anonym (Blev asexuell) skrev 2024-11-19 15:29:36 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Exakt så blev det för oss. Jag var länge den drivande, smekte, uppvaktade, gjorde sysslor till höger och vänster. Men det var ständiga ursäkter, hon var trött, ville se färdigt serien, läsa bok, mm mm mm i det oändliga.....

Jag försökte det mesta, blommor uppvaktning, föreslog i desperation att vi kunde träffa andra, både tillsammans och enskilt.....inget resultat

Så jag har checkat ut från sexlivet nu. Det räcker. Jag blir inte kåt längre.
    Känner igen mig i mycket det du skriver. Kåt blir jag fortfarande, men inte av mig själv.
  • Anonym (Rob)

Herregud va trista förhållanden många verkar ha. Kvinnor som går ner sig och upp i vikt.  Vill inte ha sex eller närhet.

Jag känner mig på riktigt glad att jag är singel. Slippa träffa alla asexuella tjockisar 😂 

• Anonym (Vänstrande)

Är ej man men jag tar på mig att svara för en vän. Det var hans exfrus vänstrande, det tog bort mycket av hans sexlust. Vilket hon tog som ursäkt till att vänstra igen vilket tog bort den helt. Men han verkar ha fått tillbaks den nu då han kom i mig 3 gånger i går em+kväll. Eller ja 2 ggr i och en mer på.

• Anonym (Blev asexuell)
    Anonym (Vänstrande) skrev 2024-11-20 07:14:41 följande:

Är ej man men jag tar på mig att svara för en vän. Det var hans exfrus vänstrande, det tog bort mycket av hans sexlust. Vilket hon tog som ursäkt till att vänstra igen vilket tog bort den helt. Men han verkar ha fått tillbaks den nu då han kom i mig 3 gånger i går em+kväll. Eller ja 2 ggr i och en mer på.

Är du singel då Flört??
  • Anonym (Bonzo)
    Anonym (Konsekvens) skrev 2024-11-17 13:16:35 följande:

Hur en kvinna förändras under en relation är alltid en direkt reflektion av hur hennes partner behandlar henne. Kvinnor som håller sig på topp attraktionsmässigt och fortsätter vara glada och positiva har alltid en man som konsekvent visar henne äkta kärlek, bekräftelse och lojalitet. Då är hon lycklig och trygg och visar det och ger tillbaka flerfaldigt till sin man.

En kvinna som förfaller gör det som en konsekvens av sin mans brist på närvaro, respekt eller pålitlighet. 

Detta är ett bittert piller att svälja för många.

Just det, det är alltid alltid alltid mannens fel. En kvinna kan inte bli 
    deprimerad, slappa till sig eller bli shoppingmissbrukare om inte mannen har orsakat det. För kvinnor är perfekta, män är djur.

OBS! Ironi.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Bonzo) skrev 2024-11-20 08:55:02 följande:
    Just det, det är alltid alltid alltid mannens fel. En kvinna kan inte bli 
    deprimerad, slappa till sig eller bli shoppingmissbrukare om inte mannen har orsakat det. För kvinnor är perfekta, män är djur.

OBS! Ironi.
    Ser mer sanning än ironi i din kommentar haha. 
    Varje gång man lyssnar på kvinnor så är det i grund o botten alltid vårat fel. Hur dom än uttrycker sig så är det männens fel
  • Anonym (Jul2024)

Hennes vaniljsex gick att hantera de första två åren. Lusten fanns kvar. Hon verkade nästan chockad av tanken på oralsex i olika former. Under täcket med neddragna gardiner.
    Dock inte speciellt frekvent och nu lever vi ihop. Praktiskt och tråkigt.

• Anonym (Konsekvens)
    Anonym (Jul2024) skrev 2024-11-20 10:20:51 följande:

Hennes vaniljsex gick att hantera de första två åren. Lusten fanns kvar. Hon verkade nästan chockad av tanken på oralsex i olika former. Under täcket med neddragna gardiner.
    Dock inte speciellt frekvent och nu lever vi ihop. Praktiskt och tråkigt.

så du valde att fortsätta med en kvinna trots att ni inte matchade sexuellt? snacka om att vilja skapa ett olyckligt liv för sig själv..
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Konsekvens) skrev 2024-11-20 11:33:23 följande:
    så du valde att fortsätta med en kvinna trots att ni inte matchade sexuellt? snacka om att vilja skapa ett olyckligt liv för sig själv..
    Kanske matchade som handen i handsken på andra planer? 
  • Anonym (Skiljd)
    Anonym (K) skrev 2024-11-17 11:39:42 följande:
    Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten

Män får gärna svara. Vad är orsaken till att du har tappat sexlusten i din relation?

I min förra relation var det att min exfru blev tjock och blev dålig på att sköta sin hygien. Numera är jag tillsammans med en fantastisk kvinna och det är nästan jobbigt att bli kåt igen och börja ha sex :)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Skiljd) skrev 2024-11-20 12:36:10 följande:
    I min förra relation var det att min exfru blev tjock och blev dålig på att sköta sin hygien. Numera är jag tillsammans med en fantastisk kvinna och det är nästan jobbigt att bli kåt igen och börja ha sex :)
    Det är nog en vanlig orsak. Det är bara att titta sig omkring hur tjocka alla kvinnor blivit.  Särskilt de som är 30+
  • Anonym (Kvinna 40)

Jag och min man blev bägge 40 i år, jag är kåtare en nånsin men han har ingen direkt lust alls, han säger själv att han inte vet varför och har börjat fundera på att kontakta läkare och kolla testosteronet.

Jag har inte förfallit på något sätt, vi har varit tillsammans i 16 år, yngsta barnet är 4 så vi har ingen bebis som stör heller.

Han jobbar fysiskt och är ofta trött när han kommer hem vilket jag självklart förstår men det finns ju helger, jag försöker även ta initiativ men om det blir något (1 gång var till varannan månad) så är det lördag eller söndag morgon liggandes på sidan bakifrån, that's it liksom. Vi har tidigare haft en jättebra sexliv som varat länge, leksaker etc

Vad skulle jag kunna göra för att få honom gå igång? 

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-11-20 13:18:27 följande:

Jag och min man blev bägge 40 i år, jag är kåtare en nånsin men han har ingen direkt lust alls, han säger själv att han inte vet varför och har börjat fundera på att kontakta läkare och kolla testosteronet.

Jag har inte förfallit på något sätt, vi har varit tillsammans i 16 år, yngsta barnet är 4 så vi har ingen bebis som stör heller.

Han jobbar fysiskt och är ofta trött när han kommer hem vilket jag självklart förstår men det finns ju helger, jag försöker även ta initiativ men om det blir något (1 gång var till varannan månad) så är det lördag eller söndag morgon liggandes på sidan bakifrån, that's it liksom. Vi har tidigare haft en jättebra sexliv som varat länge, leksaker etc

Vad skulle jag kunna göra för att få honom gå igång? 

Jag kan bara ge råd utifrån mig själv, och vad som tänder mig som man... Skrattande

Så frön i hans huvud under vardag och fritid, utanför sängen. Flörta. Ta kommandot.

Kör med stayups. Skicka någon oväntad bild till honom när du är på arbetsplatsen eller någon annanstans... där han kan se vad du har på dig. Visa lite lagom mycket.

Var troslös hemma och låt honom upptäcka det.

Säg/viska heta saker till honom till vardags, typ att du åtrår honom, att du vill ha honom, att du är kåt på honom.

Berör honom fysiskt till vardags... inte bara vanliga kramar och kyssar, utan lite mer utmanande.

När det sedan kommer till akten, prova att göra lite nya saker med honom som ni kanske inte gjort tidigare. Kanske t ex vara lite dominant eller ödmjuk, om ni inte har provat sådant tidigare.
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-11-20 14:25:59 följande:
    Jag kan bara ge råd utifrån mig själv, och vad som tänder mig som man... Skrattande

Så frön i hans huvud under vardag och fritid, utanför sängen. Flörta. Ta kommandot.

Kör med stayups. Skicka någon oväntad bild till honom när du är på arbetsplatsen eller någon annanstans... där han kan se vad du har på dig. Visa lite lagom mycket.

Säg/viska heta saker till honom till vardags, typ att du åtrår honom, att du vill ha honom, att du är kåt på honom.

Berör honom fysiskt till vardags... inte bara vanliga kramar och kyssar, utan lite mer utmanande.

När det sedan kommer till akten, prova att göra lite nya saker med honom som ni kanske inte gjort tidigare. Kanske t ex vara lite dominant eller ödmjuk, om ni inte har provat sådant tidigare.
    Tack! Bilder har jag skickat men nu var det iofs ett tag sen... troligtvis pga det bristande sexlivet så oväntat blir det garanterat ;)

Vi har nog testat på det mesta i sexväg men det är mest han som varit den dominanta så där kan jag testa att byta roller
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-11-20 14:40:25 följande:
    Tack! Bilder har jag skickat men nu var det iofs ett tag sen... troligtvis pga det bristande sexlivet så oväntat blir det garanterat ;)

Vi har nog testat på det mesta i sexväg men det är mest han som varit den dominanta så där kan jag testa att byta roller
    Det viktiga är att du får honom att tänka på dig, sex och lust, plantera och skörda. Skrattande

Jo, det är klart att det är hög risk för slentrian när man har varit tillsammans ett antal år. Därför kan det vara trevligt med lite nytt. Det går ju att googla lite så hittar man hundratals uppslag.

Något annat som kan vara kul och spännande är att sexa lite på lite andra ställen, kanske på en picknick i det gröna, på en bänk under en promenad eller i tvättstugan etc etc. Det behöver ju inte vara reguljärt sex alltid... kanske bara använda händerna.
  • Anonym (Bonzo)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-11-20 14:25:59 följande:

Fantastiskt bra inlägg, tack. Andra inlägg här handlar lite för mycket om ytliga saker som kroppsvikt. 

Jag satt häromdagen med en grupp mogna män, där flera hade problem med potensen. Inga fysiska fel, men de tände inte tillräckligt. 

Både kvinnor och män måste anstränga sig mer för att vara attraktiva, att bekräfta partnern, att visa uppskattning och kåthet. Köp blommor, skicka heta sms.

Tar det emot? Gör det ändå! Låtsas, om nödvändigt! Fake it ´til you make it! 

Lust föder lust.
  • Anonym (Vänstrande)
    Anonym (Blev asexuell) skrev 2024-11-20 07:50:20 följande:
    Är du singel då Flört??
    Förhoppningsvis är jag inte det men det är väldigt nytt
Svar på tråden Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten