Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten

Min ex fru gick från att vara posiv och glad och ta hand om sig till att bara sitta framför TV:n och gick upp kopiösa mängder i vikt. Att jag tappade attraktionen berodde mest på att hon förändrades som person, men också på att jag inte längre tyckte hon var sexig.

Det pågick under flera år och jag försökte finnas där för henne men nådde inte fram. Skiljda sedan sex år nu.

• Anonym (Man)
    Anonym (Konsekvens) skrev 2024-11-17 13:16:35 följande:

Hur en kvinna förändras under en relation är alltid en direkt reflektion av hur hennes partner behandlar henne. Kvinnor som håller sig på topp attraktionsmässigt och fortsätter vara glada och positiva har alltid en man som konsekvent visar henne äkta kärlek, bekräftelse och lojalitet. Då är hon lycklig och trygg och visar det och ger tillbaka flerfaldigt till sin man.

En kvinna som förfaller gör det som en konsekvens av sin mans brist på närvaro, respekt eller pålitlighet. 

Detta är ett bittert piller att svälja för många.

Jag kände på mig att den skulle komma, men inte fan var det mitt fel. Men jag skulle önska att hon mådde bättre nu dels för hennes skull och framförallt för våra barn skull även om dom är vuxna nu.

Så du teori att att det berodde på hur jag behandlade henne stämmer inte och hon är definitivt inte i bättre form nu när hon inte lever med mig.
  • Anonym (Man)
    New Dawn skrev 2024-11-17 13:29:29 följande:
    Va? Påverkas inte mannen av hur kvinnan är mot henne?
    Du kan väl inte mena att allt ligger på mannen?
    Jag tror att det är många olika faktorer som påverkar, men hur man är mot varandra hänger i hop, och kan ibland leda till en positiv spiral, och ibland till en negativ. Men man påverkas ju av andra personer och omständigheter också. 
    Hennes svar till mig var ju så dumt som det bara kan bli😅
    Nej då klart allt är mannens fel när en kvinna dekar ner sig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (42) skrev 2024-11-18 08:28:03 följande:

Det är nog ofta jobb och stress som ligger bakom. Om hon då dessutom dekar ner sig och går upp i vikt (av mannens trötthet och avsaknad av kärlek) så försvinner attraktionen och snart är man bara ihop för att det är för jobbigt att flytta isär.

Man ska nog vara mycket försiktig med att vänta tills barnen flyttat ut. Ett aktivt sexliv håller dessutom bådas form och funktion på topp!

Vi brukar börja dagen med samlag innan barnen kommer upp, på kvällarna är vi allt för trötta för att det ska bli bra, men en bra dag börjar med sex, på morgonen vaknar vi oftast utvilade och kåta

Tycker du lika att ett är kvinnors fel när mannen får ölmage, att det beror på en trött fru som inte ger kärlek. Tänk om alla bara kunde ta ansvar för sin egen vikt och hälsa i stället för att skylla på någon annan.
Svar på tråden Vanligaste orsaker till att män tappar sexlusten