Anonym (Mannen) skrev 2024-11-18 00:16:52 följande:
Jo, jag skulle säga att det största problemet är om kvinnan ljuger. Klart man har ett ansvar men om man frågar kvinnan om hon tar preventivmedel så bör hon svara ärligt på det.
Jag åkte på den niten tidigare och gjorde en kvinna gravid. Jag frågade henne innan vi hade sex om hon tog preventivmedel då vi inte hade kondomer. Hon blev direkt förvånad för hon hade aldrig varit med om att en kille ställt den frågan. Hon svarade iaf ja.
Hon blev gravid men sa inget. Då vi bara dejtade så ville inte jag dejta henne längre.
Sen hörde hennes vänner av sig och sa att hon slarvat jättemycket med p-pillrena. Inte ens tagit dem varannan dag...
Det kan absolut ha varit så men hur visste hennes vänner det? Hur kunde de ha koll på när hon tar sina P-piller?
Tänker mig att nån av mina vänner skulle säga nu att jag slarvar med järntabletterna typ (är gravid och behöver ta det, har faktiskt slarvat lite). Inte ens min kille har koll på exakt vilka tabletter jag har och om / när jag tar dom , skulle vara jättekonstigt om en vän som jag inte bor med hade koll på det.
Sen tycker jag egentligen det är dumt av båda att inte använda kondom första gångerna man har sex för P-piller skyddar inte mot sjukdomar.