• Anonym (Juni)

Sex under mens. Ljög hon?

Anonym (Kille) skrev 2024-11-17 09:47:20 följande:
    Sex under mens. Ljög hon?

Har ingen full koll på min tjejs menscykel så osäker på datumen. Hur som helst hade vi oskyddst sex och jag kom i henne. Hon sa att hon hade mens men det kom inget blod på snoppen som det oftast annars brukar. Har hon ljugit för mig eller kan det ibland vara så att det just då inte kom nått blod??

Inte nödvändigtvis. Men frågan här är väl snarare varför du inte litar på henne och varför du har oskyddat sex då det låter som att du inte vill att hon ska bli gravid? 
  • Anonym (Juni)
    Baam777 skrev 2024-11-17 12:20:30 följande:
    tycker du ska ställa frågan vill du ha barn med henne? vill du bli pappa nu? vill du inte så ska du INTE lita på en tjej när det kommer till barn. Du som man har inte ett skit att säga till om.
    Hon behöver ju inte ens ljuga. Har man inte fått ägglossning än under en cykel finns det absolut en chans att hon blir gravid, iom att spermier kan överleva så länge inne i kvinnan. 

Snarare bör man väl tänka på att använda skydd och inte ta onödiga risker bara för att risken för graviditet kanske är låg just då, om man inte vill ha barn. Vill man inte bli förälder är ju eget ansvar det viktigaste. Det fungerar ju inte att börja gnälla om att "du sa ju att du hade mens!" då man fortfarande kan bli gravid under mensen. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-17 11:59:22 följande:
    Jag litar egentligen på henne. Men är lite paranoid ibland
    För din egen skull bör du ju då alltid använda skydd. Det är inte så mycket mer komplicerat än så. 
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Stor-spridaren) skrev 2024-11-17 19:09:21 följande:

Jag fattar inte. Varför är det killens ansvar att skydda sig och inte tjejens?

Vill man inte ha barn skyddar man sig, oavsett kön. Ingen säger att tjejen inte borde skydda sig, men vi pratar ju bara om och med TS här. Vi kan ju inte påverka tjejen och huruvida hon skyddar sig eller inte. Vill TS inte ha barn skyddar har sig, vill hon inte ha barn skyddar hon sig. Det är inte så jäkla krångligt. 

Mens eller inte, TS valde ju att ha oskyddat sex. Vill han inte ha barn är det en osmart sak att göra.
  • Anonym (Juni)
    Tecum skrev 2024-11-17 19:50:09 följande:
    Jag tycker faktiskt ATT du krånglar till det. Om tjejen i en relation vill ha barn men inte killen, då ska inte tjejen skydda sig för hon hoppas att bli med barn trots killens nej?

i min värld är man överens om att skaffa barn och den som säger nej har tolkningsföreträde. Detta för att undvika oönskade barn och barn utan närvarande pappa. Och detta är även den allmänna uppfattningen i andra trådar. Men du tycks lägga allt ansvar på killen, det låter väldigt gammalmodigt i mina öron.

Rimligtvis borde tjejen också skydda sig i TS´ relation, under förutsättning att hon tål preventivmedel. För om det alltid är risk att det blir graviditet är det samma risk för henne - eller större då hon riskerar att bli ensam mamma eller genomgå en abort. Vill hon absolut ha barn på stört bör hon byta kille.

Tjejer som medvetet försöker lura killar att bli fäder ska dumpas snarast. Men jag tror inte att de är så många.
    Snarare är det väl mer att speciellt killar, TS i det här fallet, måste tänka till innan de har oskyddat sex om VAD de gör och OM de är okej med konsekvenserna, dvs om det blir en graviditet. Första reaktionen bör ju faktiskt inte vara om deras flickvän ljuger eller inte. Har inte killar eget ansvar, eller?

Oavsett om hur det kanske BÖR se ut i en relation, är det ju faktiskt extremt korkat att ha oskyddat sex om man absolut inte vill ha barn just då. Sen är kanske tjejen i det här fallet lika dum hon, om hon tror att man inte kan bli gravid under mensen utan tror att det är en säker period, men det är ju en helt annan konversation. 
Svar på tråden Sex under mens. Ljög hon?