Tecum skrev 2024-11-17 19:50:09 följande:
Jag tycker faktiskt ATT du krånglar till det. Om tjejen i en relation vill ha barn men inte killen, då ska inte tjejen skydda sig för hon hoppas att bli med barn trots killens nej?
i min värld är man överens om att skaffa barn och den som säger nej har tolkningsföreträde. Detta för att undvika oönskade barn och barn utan närvarande pappa. Och detta är även den allmänna uppfattningen i andra trådar. Men du tycks lägga allt ansvar på killen, det låter väldigt gammalmodigt i mina öron.
Rimligtvis borde tjejen också skydda sig i TS´ relation, under förutsättning att hon tål preventivmedel. För om det alltid är risk att det blir graviditet är det samma risk för henne - eller större då hon riskerar att bli ensam mamma eller genomgå en abort. Vill hon absolut ha barn på stört bör hon byta kille.
Tjejer som medvetet försöker lura killar att bli fäder ska dumpas snarast. Men jag tror inte att de är så många.
Vill man inte ha barn så skyddar man sig eller avstår. Tjejen har inget ansvar för TS val eller beslut. Står ingenting om att hon lurar honom eller att hon själv vill ha barn. Det enda vi vet är att hon accepterat risken att det kan bli barn, vilket även mannen gjorde. Så blir det barn så är det deras eget ansvar.