Inlägg från: Karriäristen |Visa alla inlägg
  • Karriäristen

Vilka är era erfarenheter från förlossningen i Stockholmsområdet?

Vi har två barn som båda är födda på Danderyd. Min sambo valde det för att Viktoria (och övriga kungafamiljen?) har Danderyd som ?hovleverantör? av kungliga barn.

Jag tycker själv att denna ide var rätt tramsig men om man inte vet så noga är det väl en rimlig metod. Jag kan iallafall säga att Dansetts är bra. De andra ställena är säkert också bra.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Karriäristen
    nea124 skrev 2024-11-17 21:10:37 följande:

Precis, jag har också hört gott om Danderyd, och funderar på att kanske välja dem som förstaval. Hur var maten där? Var rummen fina? Vad var det allra bästa med att föda just där? Glad

Det är ingen lyx i sådana här sammanhang utan ganska basal standard och mat av normal typ. Detta skulle jag säga gäller generellt.

Det som avgör hur förlossningen blir är mycket vilken personal man möter. Det är det som hela frågan handlar om. Det är väldigt många som jobbar på sådana här avdelningar så chansen att person 2 får samma personal som person 1 är mindre än 1%. Sedan tror jag att ganska många är bra.

Sanningen ligger i betraktarens öga
Svar på tråden Vilka är era erfarenheter från förlossningen i Stockholmsområdet?