Mentat skrev 2025-01-30 13:34:40 följande:
Det är ändå ganska roande att se vilka krumbukter som utförs för att inte behöva medge öppet att man, fullt logiskt som anti-sionist, vill att Israel skall utplånas. Det dessutom av den som klagar på att andra "duckar" när de inte håller med honom.
Att låta "alla flyktingar återvända", dvs låta alla deras ättlingar bli en del av Israel skulle förvandla Israel till en muslimsk stat. Vi har facit på vad som händer med judar i muslimska länder: De förföljs och fördrivs.
Du är tragikomisk. Tragiskt eftersom du inte hänger med trots att jag diskuterar med dig på ett mycket pedagogiskt sätt och förenklar komplexa saker så mycket det bara går. Och komisk eftersom du fortsätter med ad hominem trots att det gör ont för dig 😄.
Jag har aldrig någonsin sagt eller ens tänkt tanken på att Israel ska utplånas. Jag tycker att de som vill det är fanatiska extremister.
Palestina var muslimskt från början innan Israel skapades och innan man började födriva och döda palestinier. Redan innan Israel skapades, planerade sionisterna att etniskt rensa områden från palestinier för att skapa en judisk majoritet i Israel. Det är så klart mot alla skrivna och oskrivna lagar. Eller tycker du att Israel står över alla lagar? ICJ och FN är tydliga, "palestinska flyktingar" har rätt att återvända.